כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הילדים בכיכר האדומה זעקו: "אנו לא מפחדים"

ילדי החיידר במוסקבה הופיעו בקרמלין לעיני אלפים עם: "הוא אלוקינו" ו'נייט ניקאווא" • צפו

הילדים בכיכר האדומה זעקו: "אנו לא מפחדים"


"נייט נייט ניקווא, קרומי בוגו אדנאווא", זה היה המשפט שליווה את ילדי מקהלת "השירה העשירית" – בתלמוד תורה מנחם במוסקבה, בעת ההופעה המרגשת באולם המוזיאון ההיסטורי בקרמלין.

למרות יום האבל הלאומי שהוכרז השבוע ברוסיה בשל התרסקות מטוס הנוסעים, הוחלט לקיים לפי התכנית את "יום האחדות", יום שמציין את אחדות הלאומים השונים ברוסיה, יהודים, קווקזים, ארמנים ועוד.



קהל עצום גדש את מבואות הקרמלין ואת רחבת הכיכר, וצפה בילדי החיידר, מבצעים שירים יהודים וניגונים חסידיים. אלפים הריעו לילדים היהודיים ששרו : "הוא אלוקינו", "שלום עליכם", ו"אני מאמין בביאת המשיח".

נציגות בית הפרלמנט הרוסי – ה"דומא", כיבדה את האירוע בנוכחותה, כמו גם אנשי דת שונים. גולת הכותרת הייתה בהופעת מקהלות הילדים השונות והופעת מקהלת הילדים היהודים.

עם תום הטקס הרשמי, יצאו בספונטניות ילדי המקהלה, נעמדו ברחבת הכיכר השוקקת אדם, והחלו לשחזר את המופע מול המון האנשים. חיש מהרה התקבצו עשרות סביבם, שומעים את ההכרזה היהודית שליוותה את יהודי מסך הברזל במשך עשורים רבים: "נייא בא יוסיע ניקאווא, נייט נייט ניקאווא, קרומי בוגו אדנאווא".

על ניצוח המקהלה עמל המחנך, ר' מענדי מרקוביץ' בסיועם של מנהל החדר, ר' יוסף יצחק קעניג ומנהל המוסדות, ר' יוסף יצחק ליפסקר.



































מוסקבה מקהלה יום אבל התרסקות המטוס קרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד