י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בחצות הלילה: קבר יוסף שופץ במבצע סודי

לאחר ההשחתה במתחם הקבר בעיר שכם, נכנסו הלילה עשרות בעלי מלאכה כדי לשפץ את המתחם • שבעה נעצרו

בחצות הלילה: קבר יוסף שופץ במבצע סודי


שיפוץ המתחם שחולל לפני כשבועיים הושלם הלילה (ג') בחצות במבצע סודי, בהקמת מצבה חדשה באתר - עבודה הנדסית מורכבת שנמשכה לילה שלם. המקום יהיה פתוח למתפללים כבר בשבועות הקרובים. בנוסף, שבעה צעירים שניסו להיכנס ללא אישור, נעצרו על ידי חיילי צה"ל.

שבועיים לאחר שהוצת ע"י פלסטינים אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, בחצות הלילה, יצאו, במבצע בזק יחד עם ראש מועצת שומרון, סגנו, רבנים וקציני צה"ל, מעל 50 אנשי שיפוץ ושיקום, פועלים וקבלנים לקבר יוסף, בכדי לשפץ את המקום. זאת ביוזמת המועצה האזורית שומרון ובעידוד ובאישור מדינת ישראל.

למקום הגיעו צבעים, מסגרים, אנשי אבן ושיש, חשמלאים, עובדי גינון וניקיון. וביצעו ב 5 שעות פעולות שהיו צריכות לקחת שבועות. ובמבצע הנדסי מורכב, חידשו את מצבת השיש במקום. צבעו ניקו וחידשו את המקום.

עם הפועלים נכנסו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיזם את השיפוץ, סגנו דוידי בן ציון, הרב אליקים לבנון רב השומרון, רב ישיבת מכון מאיר הרב שמעון בן ציון, מח"ט שומרון - אל"מ שי קלפר, קצין הגמ"ר שומרון - רס"ן אליצור טרבלסי, מנכ"ל חברת הר כביר שביצעה את השיפוץ - יצחק סקאלי ואנשי מנהלת המקומות הקדושים בשומרון.

הרב אליקים לבנון רב השומרון שנכח גם הוא באירוע אמר בהתרגשות - "ויישאני רוח ואשמע אחרי קול רעש גדול". זה הרעש שאנחנו שומעים כאן וזו רוח גדולה רוח חדשה שאנחנו מניפים כאן ברגעים האלה. לכבודו של יוסף הצדיק. הזכות היא שלנו שאנחנו באים לקומם את קברו של יוסף הצדיק בעה משיח בן יוסף חי, עוד יוסף חי, ואנחנו רואים עין בעין איך הרוח הזו מתעוררת. והרעש הגדול של קולות העשייה כאן הוא הרעש של הרוח הגדולה שמרימה אותנו, מרימה את עם ישראל כולו, ובעה עם ישראל יקום לתחייה אחרי הערב הזה זה יהיה סימן לתקומה גדולה לעם ישראל".

במהלך הלילה: שבעה עצורים בכניסה לשכם
כאמור, במהלך הלילה (ג') שבעה חסידי ברסלב שהסתננו לקבר יוסף, נעצרו על ידי צה"ל והועברו לחקירה במשטרת אריאל.

מספר חסידי ברסלב שלא נכנסו יחד עם כולם, החליטו לסכן את חייהם ונכנסו עם רכב פרטי. כוח צבאי עצר שבעה צעירים, והעביר אותם לידי משטרת שומרון שם הם נחקרים בשעה זו. בהמשך יוחלט האם ישוחררו בתנאים או שיובאו לבית המשפט.

לפני כ-3 שבועות זה הסתיים כמעט באסון: קבוצת של כ-30 חסידי ברסלב נכנסו לקבר יוסף ללא תיאום עם צה"ל. בסמוך לקבר הוקפה הקבוצה בידי שוטרי הרשות הפלסטינית, שדרכו נשקים לעברם, תקפו אותם באלות וקתות הרובים. רובם הצליחו להימלט, וחמישה מהם נעצרו והועברו לידי צה"ל.

משטרת מחוז ש"י הביאה את החמישה לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם דרשו להאריך את מעצרם. השופט נעתר חלקית לבקשה, ושיחרר את החמישה לארבעה ימי מעצר בית.

כזכור, במהלך הפרות הסדר בעיר שכם, קבוצה של כמאה פורעים פלסטינים הניפו דגל פלסטין על גג קבר יוסף הצדיק, הכניסו קרשים לתוך המבנה והעלו אותם באש. כוח צה"ל נכנס לעיר, לעבר מתחם הקבר, ופיזר את הפורעים באמצעים לפיזור הפגנות. שוטרים פלסטינים כיבו את האש אך נזק נגרם למקום.

לפני כשנה, בח' תמוז תשע"ה, חודש לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד מיכאל שער (16) מטלמון, יעקב נפתלי פרנקל (16) מנוף איילון ואיל יפרח (19) מאלעד, ימים ספורים לאחר רצח הנער מוחמד אבו ח'דיר ויומיים לפני פתיחת מבצע צוק איתן, פלסטינים ניסו להצית את קבר יוסף שבשכם. כוחות הביטחון הפלסטינים מנעו ממספר צעירים להגיע למתחם הקבר ולשרוף אותו תוך שימוש בירי גז מדמיע לפיזור הצעירים.

בכ' ניסן תשע"א, קבוצה של כ-15 חסידי ברסלב נכנסו לשכם באמצעות שלושה כלי רכב פרטיים, ונסעו לכיוון קבר יוסף. בשעה 5:55, לאחר שיצאו מהקבר, בוצע ירי לעבר הרכבים מתוך ג'יפ של המשטרה הפלסטינית. בן יוסף לבנת הי"ד נהרג, בן 20 נפצע קשה בן 17 נפצע בינוני ושניים נוספים נפצעו קל.

לאחר רצח בן יוסף לבנת (21) הי"ד על ידי שוטרים פלסטינים, עשרות פורעים פלסטינים גלגלו צמיגים בוערים לתוך הקבר, ששופץ מעט לפני כן, בניסיון להשחיתו. עשן היתמר מעל המקום וכבאית פלסטינית השיגה שליטה, לא נגרם נזק ממשי לקבר וכוחות ביטחון הגיעו למקום כדי לכבות את הדליקה ולשמור על המתחם.

בליל שישי י"ז כסלו תשס"ד, בשעה 4:00 לפנות בוקר, נפצעו שבעה חסידי ברסלב בפיגוע ירי בקבר יוסף, בהם בן 18 ובן 14 במצב קשה. חיילים מנעו מהם את המעבר שלהם והזהירו אותם, אך הם נסעו לאחור, והגיעו לקבר יוסף בדרך אחרת. כאשר יצאו מהמתחם לאחר התפילה, התקרב למכוניתם מחבל חמוש ברובה, ופתח לעברם באש כ-200 מטר דרומית לקבר. הזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל-אקצה, קיבלה אחריות לפיגוע.







קבר יוסף שכם יוסי דגן שומרון לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד