י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קרע בקואליציה? גפני: "הליכוד לא ראוי למשול"

המאבק על מפת הטבות המס הולך ומחריף • אחרי פגישת ראשי הקואליציה הכושלת אתמול, גפני עולה להתקפה

משה גפני, צילום: הדס פרוש, פלאש90
משה גפני, צילום: הדס פרוש, פלאש90


בעקבות כישלון ההידברות בין ראשי סיעות הקואליציה על מתווה מוסכם למפת הטבות המס ברחבי הארץ - תוקף יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בחריפות את 'הליכוד' וטוען: "המפלגה לא ראויה למשול".

גפני אומר בשיחות סגורות עם חברי כנסת כי "הליכוד לא ראוי למשול, אני מספק פתרונות אבל הם לא יודעים להנהיג", כך פרסם הכתב הפוליטי של 'גלי צה"ל' עידו בנבג'י.

כזכור, אמש נערכה פגישה דחופה בלשכת ראש הממשלה בכנסת, בהשתתפות ראשי מפלגות הקואליציה - השרים משה כחלון, נפתלי בנט, אריה דרעי, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שם ניסו הצדדים להגיע להבנות לגבי מתווה הטבות המס. לדברי גורמים המעורבים בנושא, הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. לדבריהם "הליכוד דורש להכניס ערים נוספות לרשימת ההטבות, שחלקם בשליטת הליכוד, מהלך שתוקע את אישור מתווה הטבות המס".

אתמול, בדיון בוועדת הכספים של הכנסת אמר ח"כ גפני כי "תמונת המצב היא כזו, שאם לא החוק שמקדמת ועדת הכספים, הרבה יישובים לא יהיו במפת הטבות המס. מבין 407 היישובים שנכללים במפה שעולה מהצעת החוק, רבים היישובים שנוספו למפה שהייתה קיימת עד היום ושנפסלה ע"י בג"צ. רמת הגולן למשל, לא נמצאת כיום במפת היישובים אך בחוק היא נכנסת, כי עונה על הקריטריונים.

"יש 6.2% מבין היישובים שנפגעים בהם רק בעלי שכר מאוד גבוה - עד 16,700 ש"ח לא נפגעים כלל. מעל לרמת השכר הזו נפגעים מעט: בעלי שכר גבוה של 30 אלף ש"ח ויותר ייפגעו, וגם זאת לא במידה גדולה".

גפני הוסיף: "ביקשתי שיימצאו פתרון לאותם מיעוט יישובים שנפגעים, כי אנשים צועקים שהם ייפגעו בעקבות המתווה החדש המוצע בחוק. יש דברים שאנחנו מצליחים למצוא פתרון מבחינת הקריטריונים, לא מבחינת התקציב. יותר מהתוספת של 400 המיליון שהסכים שר האוצר לתת, לא יהיו. כלומר, 1.2 מיליארד ש"ח, זה התקציב שעומד לטובת הטבות המס ליישובים ולא יותר.

"הפתרונות המוצעים; למשל, ניתן לקבוע בהוראת שעה, שמי שיורד באחוזי הזיכוי במס במפה, לא ירד דרמטית, הכול במסגרת הקריטריונים. אני לא מביא את זה לעת עתה. אנחנו מחפשים פתרונות".

'המחנה הציוני' הגיבו על דחיית ההחלטה לקביעת מפת העדיפות הלאומית: "ביבי הביא את הדחיינות לרמת אומנות, ואזרחי ישראל ממשיכים לסבול מראש ממשלה שלא יודע למשול. ראוי לציין את יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שלקח על עצמו את הטיפול בסוגיה הסבוכה הזאת.

"מנהיג אמיתי היה לוקח החלטה - דין עוטף חיזבאללה בצפון כדין עוטף חמאס בדרום, ומשווה את ההטבות של יישובי הגדר בגבולות הארץ. החלטה נוספת שדרשנו, וראש הממשלה החליט שלא להחליט - לחזק את ערי הצפון. לתושבי הפריפריה מגיע ראש ממשלה שזוכר אותם לא רק בימי בחירות, ולאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה שיכול לקבל החלטה חוץ מההחלטה לא להחליט".


גפני בוועדה. צילום: אבי שיף
גפני הטבות המס פריפריה ליכוד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד