כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"הגיע מחבל, חיה טורפת מחברון - והוכיח לנו שאין מקום בטוח"

הבוקר שאחרי פיגוע הדקירה האכזרי בראשון לציון, והרוחות בעיר עדיין סוערות • אברכי הכולל 'מצאנו מים' הסמוך למקום הפיגוע, ורבני העיר משוחחים עם 'בחדרי חרדים' ומספרים על התחושות, ועל רגעי האימה • מצב הפצועים משתפר

זירת הפיגוע אמש בראשון לציון. צילום: פלאש 90
זירת הפיגוע אמש בראשון לציון. צילום: פלאש 90


גל טרור הרצחני והדקירות הגיע אמש לעיר 'ראשון לציון': הפיגוע התרחש סמוך לבית הכנסת המרכזי בראשון לציון, שעל יד הכולל 'מצאנו מים' הפועל בעיר, בו מתקיימים כמה וכמה כוללים.

האברכים במקום מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בניסים של ממש, היו אברכים שעברו שם קודם ממש כמה דקות, חלקם אף ראו את הפיגוע ואת ההמולה שנוצרה בעקבות המרדף".

בבוקר שלאחר הפיגוע, משוחח עם 'בחדרי חרדים' הגאון רבי משה נחשוני מרבני ראשון לציון ורב קהילת 'שער אפרים' בעיר.

הרב נחשוני אומר כי "כל הזמן אנחנו מתנחמים שהפיגועים מתרחשים ליד חברון, ובפעם שזה קרה בבאר שבע אומרים שם יש בדואים, פעם אומרים זה בנתניה קרוב לטול כרם, אתמול זה הוכיח לנו: שאין מקום בטוח זה רק הקב"ה - אין שום שכל בעולם. מגיע מחבל חיה טורפת מחברון, החנה את רכבו בסוף רחוב רוטשילד, ועלה על אוטובוס פנימי להגיע לתחנה המרכזית הישנה. זה מראה לנו שאף אחד לא בטוח, אין ביטחון לאף אחד. זה קרה דווקא איפה שהציבור החרדי גר מרחק דקות מהמקום".

"זה מראה לנו שמה שתמיד אנשים מתרצים לעצמם זה קרה בגלל זה וזה קרה בגלל כך, צריך להפסיק לחיות באשליות אין מקרה בעולם, כמו שהרמב"ם פוסק - זה צריך לעורר את כולנו, השבוע נסעתי לירושלים אמרו לי 'תיזהר שאתה נוסע לירושלים תשמור על עצמך', כולם חושבים שזה רק בירושלים, אי אפשר לברוח מהקב"ה - צריך לעשות תשובה, ואני לא אומר את זה כמוסר לרבים, אני אומר את זה לעצמי".

הרב נחשוני מתייחס לפצוע הקשה שהגיע לעיר לצורך עבודתו כמשגיח כשרות - "הוא אברך ירא שמים בן תורה בעל חזות חרדית, שהולך עם פאותיו בחוץ. כואב הלב שתמיד זה קורה אצל הטובים אנחנו מתפללים שהקב"ה ישלח לו רפואה שלמה לדניאל בן ידידה".

הפיגוע בראשון לציון, שהתפרס על פני כמה זירות, החל בשעות אחר הצהרים סמוך לשעה 15:15. המחבל בן 19 תושב חברון, הספיק לדקור שלושה בני אדם - שניים באורח קשה ואחד קל. הבוקר משתפר מצבם של שני הפצועים, מצבו של משגיח הכשרות בן ה-31 מוסיף להיות קשה, ובת ה-80 שנדקרה התייצבה במצב בינוני.

ראשון לציון הרב משה נחשוני פיגוע תחנה מרכזית חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד