כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרעי מתעקש לבטל מע"מ בתחבורה ציבורית

שר הכלכלה לשעבר מצהיר: "לא יהיה תקציב בלי מע"מ אפס על תחבורה ציבורית" • האם ש"ס תפרוש מהקואליציה?

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לענייני תחבורה ציבורית בראשות ח"כ דב חנין דנה היום (ג) ברפורמה בתעריפים ובמע"מ 0 בתחבורה ציבורית.

שר הפריפריה הנגב והגליל, ח"כ אריה דרעי אמר בדיון כי "הבטחתי שאדאג למע"מ אפס בתחבורה ציבורית ואני אקיים. רוב נוסעי התחבורה הציבורית הם צעירים ומבוגרים שאין להם רכב פרטי והורדת מע"מ תסייע להם. ש"ס ברשותי תדאג לכך שהנוסעים בתחבורה הציבורית ייסעו במחירים זולים יותר".

דרעי הצהיר: "אני אומר לכם שלא יהיה תקציב מדינה ללא מע"מ אפס על תחבורה ציבורית. סיעת ש"ס לא תתמוך בתקציב המדינה אם לא יבוטל המע"מ בחקיקה על תחבורה ציבורית לכלל הנוסעים. כולם צריכים ליהנות מתחבורה ציבורית במחירים נמוכים והכוונה שב-2016 זה יתחיל בחקיקה וסיכום על זה יהיה כבר בימים הקרובים. זה יסייע בעיקר לאלה שאין להם רכבים. זו תהיה הורדת מע"מ שתהיה לטובת הנוסעים".

השר הוסיף והודה לח"כ חנין על פועלו למען העלאת שכר המינימום: "דב חנין דחף ופעל להעלאת שכר המינימום וצריך להודות לו על כך. מי שירוויח מזה בסופו של דבר זה המשק. זה יחזור למדינה".

ח"כ חנין אמר כי: "הפחתת מחירים היא כלי מרכזי להגברת הביקושים. אם אנחנו רוצים שאנשים ישתמשו בתחבורה ציבורית זה צריך להיות באופן משמעותי יותר זול ומשתלם. תחבורה ציבורית היא שירות ציבורי ממדרגה ראשונה קודם כל עבור המוחלשים ביותר, אלה שאין להם את הרכב הפרטי ליד הבית. מעמ אפס היא תשובה פשוטה ונכונה ומעבירה מסר ברור שהמדינה מתגייסת לקדם את התחבורה הציבורית. אני מבין שהאוצר מסתייג. אנחנו שומעים על תכניות לרפורמות המתוכננות באוצר ובמשרד התחבורה וזה לא נוגד".

עוד הוסיף ח"כ חנין כי: "נדרשת רפורמת מחירים דחופה גם בפריפריה ובנסיעות בינעירוניות. בנוסף, מוניות השירות צריכות להיות חלק מהמערך הזה וחלק מהסבסוד שנותנת המדינה לנסיעות ולא בן חורג".

דרעי מסביר את פרישו ממשרד הכלכלה
תחבורה ציבורית מעמ אפס דרעי הבטחה בוחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד