כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אובך באוויר: ד"ש ממדבריות סעודיה

אבק שמקורו מסעודיה מבקר אצלינו בסיוע הרוחות וגורם לזיהום אוויר כבד • כנסו להמלצות בריאות

צילום ארכיון: הדס פרוש פלאש 90
צילום ארכיון: הדס פרוש פלאש 90


במשרד להגנת הסביבה הודיעו היום (ג'), כי משעות הערב צפוי זיהום אוויר גבוה בכל אזורי הארץ.

זיהום האוויר הגבוה קשור בזרימות דרומיות מזרחיות חזקות הגורמות להסעת אבק מכיוון סעודיה וירדן. זיהום האוויר הגבוה צפוי לשרור עד מחר (ד').

בשל האובך, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לאוכלוסיה רגישה, ביניהם: חולי לב, ריאות, קשישים, ילדים, ונשים בהיריון להימנע מפעילות גופנית מאומצת.

על פי השרות המטאורולוגי, היום משעות הצהרים אפשרות לגשמים מקומיים. קיים חשש קל משטפונות בנחלי המזרח והדרום אחה"צ ובערב. הלילה, מעונן חלקית עם ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

לאחר ניתוקי החשמל בשבוע שעבר בעקבות מזג האוויר, בחברת החשמל הזהירו כבר היום משיבושים באספקת החשמל הערב בעקבות מזג אוויר סוער. בחברה הודיעו היום כי היא נערכת לפגיעה במערכת החשמל בשל השילוב של אבק וגשם.

במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, יש להתרחק מהמקום ולדווח לאפליקציית חברת החשמל או למרכז השירות 103 של חברת החשמל בנוסף, יש לחזק חפצים ואביזרים שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתיילי החשמל: תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מיכלים, קולטים ודוודים על הגג, אדניות, עציצים וכדומה.


הר הבית באובך לפני כחודש. צילום: שלמה מור

"לא צריך להתחיל להכין את הנרות" אמר אחר הצהרים בריון לגל"צ סמנכ"ל חברת החשמל, אורן הלמן. "יש לנו התראת מזג אוויר חריג שקיבלנו מהחזאים שלנו שמדברת על סופות חול, אבק, גשם וברקים. אין לנו איזשהן תחזיות או הערכות או מקומות שאנחנו יודעים שהם מועדים לפורענות, ובהחלט יכול להיות גם שנעבור לילה שקט. אנחנו מקווים שכך יהיה באמת אבל אנחנו מעדכנים".

גם במד"א נערכים וממליצים לסובלים מבעיות נשימה להישאר במבנים עם חלונות סגורים ולהימנע מפעילות מחוץ לבית. "אני קורא לציבור הרחב להישמע להנחיות מד"א ולעשות כל שביכולתם על מנת להימנע מפגיעות האבק והאובך" אמר מנכ"ל מד"א אלי בין.

מחר ביום רביעי תחול ירידה קלה בטמפרטורות. ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון ובהרים ועדיין ייתכן אובך. מזג האוויר הצפוי מעונן חלקית עם ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

ביום חמישי מעונן חלקית עם גשמים מקומיים ויתכנו סופות רעמים בודדות. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח. ביום שישי מעונן חלקית עם גשמים מקומיים. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח.
אובך מזג אוויר סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד