ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

איפה הלב? "הגוף היחיד שמסייע לנו זה צה"ל"

הרבנית מרים גל, חמותו של אהרון בנט הי"ד: "אדל נכה ואין לה היכן לגור" • אדל: "אנו זקוקים לעזרה"

איפה הלב? "הגוף היחיד שמסייע לנו זה צה"ל"
ע


"בתי האלמנה וילדיה נמצאים במצוקה גדולה, אני מצפה שהעסקנים החרדים יתגייסו ויסייעו", כך אומרת בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הרבנית מרים גל, אמה של אלמנת הפיגוע בעיר העתיקה, אדל בנט.

הערב (ג'), במלאות שלושים להירצחם של נחמיה לביא ואהרון בנט (בניטה) הי"ד, עלה לנחם את בני המשפחה, הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט.

הוא ביקר בבית האלמנה אדל ששיכלה את בעלה ונפצעה היא ובנה, בפיגוע בליל הושענא רבה בירושלים. לביקור הצטרף גם ראש פרויקט שילוב חרדים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל, יוסי כהן.



מרים גל, אמה של אדל וחמותו של אהרן הי"ד, סיפרה ל'בחדרי' על הביקור: "אתמול היה יום השלושים למותו של אהרון. הרמטכ"ל הגיע לראות מה שלום האלמנה, והוא ישב עמנו שעה וחצי והקשיב ברוב קשב. סיפרנו לו על הכאב שלנו, על המציאות בה נמצא עם ישראל. ביקשנו שימצו את הדין עם כל מי שסייע למחבל.

"יום השלושים היה קשה מאוד לאלמנה", אומרת האם: "אדל לא ישבה שבעה, ופתאום אתמול היא עמדה לראשונה מול הקבר. זה לא היה קל".

גם מצבה הפיזי, אינו קל אומרת האם, "הרוצח קרע לה 6 גידים והיא נותרה נכה בידה". עם זאת היא מוסיפה: "מה שקרה לה - העובדה שהצליחה לקום ולברוח מסכינו של הרוצח, הוא לא פחות מנס. חוקר המשטרה, אמר לה שאחרי 17 דקירות שספגה, לא ברור איך הצליחה לקום ולרוץ.זה הציל את חייה".

גם בנה נתן הקטן, שנפצע בפיגוע, עדיין זקוק לניתוח. גם הטראומה הנפשית עדיין טרייה: "הילד שואל 'איפה אבא?' וצריך לומר לו ש'אבא בשמים'. הוא מתעורר בתוך שינה בצעקות וצרחות. זה מאוד לא קל".

"אל הדירה השכורה בביתר עילית, בה הם התגוררו", מוסיפה הרבנית, "אדל לא מסוגלת לחזור. היא מלאה בזכרונות מאהרן. אני מבינה אותה. הבעיה, שגם אצלי בבית אין מקום. אנו גרים בדירת שני חדרים. לכן, שכרנו לפני שבוע דירה גדולה יותר בה אנו מתגוררים יחד. נצטרך למכור את הבית שלנו ולרכוש בית גדול יותר, כדי שנוכל להעניק לאדל את כל הסיוע והתמיכה להמשיך את חייה, ולעזור לה בגידול שני היתומים".

קול קורא לעזרה
האם מעוניינת להתייחס לסוגיה כואבת: "קיבלנו הרבה חיזוק מהציבור הרחב", היא אומרת, "אנחנו הולכים ברחוב, ואנשים עצרו אותנו, וסיפרו לנו שקיבלו קבלות טובות לזכותינו. הסיפור הזה זעזע אותם עד עמקי נשמתם. וניתן לומר שהעם מחבק אותה מכל הגוונים. אנו מודים מאוד לרבנים הראשיים שעלו לבקר אותנו דבר שמאוד חיזק אותנו".

"אך מצד שני", היא מוסיפה בכאב, "אנו זקוקים עדיין לסיוע. אנו זקוקים לחיזוק מצד רבנים וגדולי ישראל. בני הזוג התגוררו בביתר עילית", היא מזכירה, "אבל כרגע, כאמור, אין להם דירה, אין להם איפה לגור".

"נכון לעכשיו", היא מוסיפה, "הגוף היחיד שמסייע ומטפל ודואג ללא שום היסוסים הוא צה"ל, שבו שירת אהרן לפני מותו. אבל אנו זקוקים לסיוע נוסף מצד כל מי שיכול להעניק אותו".



אדל, האלמנה השכולה, מוסיפה: "עברנו סיפור לא פשוט, הטראומה גדולה מאוד. אני מקבלת הרבה חום ואהבה מכל הציבור, ואני מאוד מעריכה את זה. אבל, כדי להתאושש בצורה הטובה ביותר, כך שנוכל לחזור לחיים בצורה המיטבית מבחינה כלכלית, אני חייבת את עזרה, בשבילי ובשביל היתומים.

"אהרן הי"ד הוא זה שניהל את הבית שלנו. הוא היה הגב הכלכלי שלנו. כעת אני צריכה להתמודד עם החלל שהוא השאיר אחריו, נפשית וכלכלית. אנא תרמו לנו" היא אומרת בשיחה כאובה ל'בחדרי חרדים'.

כפי שמתברר למרבה המבוכה, בעוד שמשפחתו של נחמיה לביא הי"ד זכתה לחיבוק מקיר לקיר, לעלייה לרגל של רבני ובכירי המגזר, והוקמה קרן שהצליחה לגייס מאות אלפי שקלים לטובת המשפחה, אצל אהרן הי"ד הדבר לא קרה. חוץ מהרבנים הראשיים - אף דמות רבנית מרכזית לא עלתה לנחם את בני המשפחה.


תיעוד פיגוע הדקירה

כפי שמתלוננים מספר מכרים של המשפחה, היא נזנחה לחלוטין גם על ידי עסקני המגזר החרדי. המכרים תמהים מדוע לא הוקמה בביתר קרן לרווחת האלמנה, ומדוע לא דאגו לדיור חליפי עבורה.

בציבור החרדי האמון על עזרה הדדית קהילתית הדבר מעורר תמיהה. יש התולים את הדבר בכך שאהרן הי"ד, שירת במסגרת שח"ר של צה"ל. זאת אף שכפי שמסבירים בני המשפחה הוא עשה זאת מכורח, וזאת לאחר שוועד הישיבות לא סייע לו לפתור את בעיית הגיוס שלו. "אהרן לא רצה להתגייס, עשו את זה בכוח. הוא פנה לועד הישיבות ולעסקנים נוספים ולא עזר" מספרת החמות.

בפיגוע, נפצעה אדל באורח בינוני יחד עם בנה בן השנתיים. בטבח נרצח גם הרב נחמיה לביא (41) הי"ד.

ביום ראשון השבוע הוגש כתב אישום נגד עבד אלעזיז מרעי תושב אבו דיס שדרבן ואף סייע למחבל מוהנד חלבי, שביצע את פיגוע הדקירה והירי ברחוב הגיא בעיר העתיקה.

תרומות ניתן להפקיד בחשבון: בנק פאג"י, מס' חשבון 149764 סניף 177
לתרומות באמצעות כרטיס אשראי לחצו כאן
מרים גל רצח פיגוע טרור ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד