כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המודיע על 'מלחמת הקפה': פורצים גדר

הבטאון החסידי תוקף חזיתית את רשתות בתי הקפה המוזלות שנאבקים ביניהן מול שטיבל איצקוביץ בבני ברק

החנויות בבני ברק. צילום: אלי שלזינגר
החנויות בבני ברק. צילום: אלי שלזינגר


תופעת פתיחת חנויות המזון בבני ברק מביאה לגינוי חריף הבוקר (ד'), בעיתון החסידי 'המודיע'.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחרונה נפתחו בתי קפה של רשתות 'קופיקס' 'קופישופ' ו'קופיז' גם בעיר התורה והחסידות בני ברק. התופעה הביאה להסתערות על בתי העסק, בהם ניתן לרכוש מזון ושתייה בחמישה שקלים בלבד.

הבוקר מקדיש עיתון 'המודיע' מאמר מרכזי נגד התופעה ואומר כי "יש למנוע הכנסת תרבות האוכל לרחובות לבני ברק.

"רבנים ואישי חינוך מתריעים מפני נורמות חדשות שיש המבקשים להביאן גם לחוצות עיר התורה והחסידות בני-ברק, ולפיהן יפרצו גדרות שהחזיקו בהם כל השנים למניעת אכילה בשוק - על כל הנלווה והנגזר ממנה", נכתב בעיתון.

המאמר מתייחס לנושא תחרות המחירים, "המבורכת כשלעצמה עבור הצרכנים", אך זה מה "שגורר אליו ציבור גדול, וכפועל יוצא נרשמו תופעות של אכילה בשוק ושל התכנסויות לא מכבדות ולא מועילות בלשון המעטה.

"יש ערים סמוכות בגוש דן בהן התופעה הזו קיימת אבל האוכלסיה שונה ואין מדובר שם בקהל יראים ושלמים המבקשים לחנך בניהם ובנותיהם בדרך התורה והישר ולשמר הליכות תום וצניעות לעיר כמו בני ברק אסור לייבא את התופעה הזו שהיא הרסנית במהותה".

לסיום מזכיר העיתון כי, "יש מוסדות חינוך שכבר אסרו על תלמידיהם ללכת לקנות במקומות אלה מפני הירידה בהנהגת האצילות והמכובדות שהדבר גורר בעקבותיו. הרבנים והמחנכים פונים בקריאה נרגשת לעשות כלל מה שניתן ושאפשר למנוע הכנסת תופעות אלו לרחובות בני ברק כי יפה שעה אחת קודם".

ככור בתקופה האחרונה החל המאבק על הצרכן בבני ברק, תחרות מחירים בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ, בין החנות הוותיקה 'שלוימלה' שהורידה מחירים ומציעה מוצרי מאפה ושתיה ב-3 שקל בלבד, מול חנות מתחרה מרשת 'קופיקס', המוכרת שלל מוצרים ב-5 שקלים.

בשנה האחרונה, חדרה רשת 'קופיקס' שהובילה מהפכת מחירים בתחום, גם לעיר התורה והחסידות בני ברק. היא מפעילה כבר היום 7 סניפים ברחבי העיר, כאשר בקרוב צפויים לדברי היזמים להצטרף שני סניפים נוספים.

תרבות האוכל בבני ברק ,
המודיע רבנים ואישי חינוך קופיקס שלוימלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד