כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לפיד המסית חוזר: "בחסות המצב הבטחוני - הממשלה פועלת נגד חיילי צה"ל"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, פותח בכנס בכנסת, בקמפיין ציבורי נגד תיקון חוק הגיוס • לאכזבת המארגנים השתתפו בכנס רק 8 ח"כים • בתוכנית: מאהל מחאה תחת הכותרת 'אחים לנשק' • ויש תיעוד

צילום: אבי שיף
צילום: אבי שיף


הקרב על חוק הגיוס: כנס החירום של 'יש עתיד' שנערך היום (ד') בכנסת, נגד תיקון חוק הגיוס, נכשל.

לאחר חודשים ארוכים שבהם ניסה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להפיג את המתיחות מול המפלגות החרדיות ולפתוח עימן דף חדש, הוא נאם הבוקר בכנס בכנסת נגד תקון חוק הגיוס. את הכנס יזמו מפלגתו והפורום לשיוויון בנטל.

ההשתתפות בכנס הייתה דלה. רק 8 ח"כים השתתפו, מתוכם 5 מיש עתיד. האחרים היו: איציק שמואלי ועומר בר לב מהמחנה הציוני וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו.

בכנס הוכרז על הקמת מאהל מחאה מול לשכתו של שר הביטחון בקריה בתל אביב, החל מיום שלישי בשבוע הבא תחת הסיסמא "אחים לנשק".

יו"ר יש עתיד - ח"כ יאיר לפיד אמר בכינוס: "כוחות הביטחון בכל רחבי מדינת ישראל מתוחים עד הקצה בשביל להגן על על כל אזרח ישראלי מטרור, ודווקא ברגע הזה או בחסות הרגע הזה - הממשלה מנסה להעביר חוק נגד חיילי צה"ל.

"אנחנו באופוזיציה נותנים גיבוי לממשלה, כי בתקופה כזאת צריך לתת גיבוי ולא לתקוף, אבל הממשלה מנצלת לרעה את הרגע הזה בשביל לנסות להעביר חוק נגד חיילי צה"ל.

"המודל של השוויון בנטל הוא לא רק מודל גיוס - זה מודל של חיים משותפים של שיוויון של זכויות וחובות, שבעקרון זה אומר שלכולם יש את אותן זכויות וחובות".



צילום: אבי שיף

לפיד פנה לח"כים החרדים ואמר: ""אני אומר מפה לחברי החרדים. זה לא נגדכם, אני מבין את הזעם והמצוקה שהייתה כשהחוק עבר אבל נדמה לי שהיום אחרי שאחוזי הגיוס עלו ב-40 אחוז ואחרי שהיציאה לעבודה עלתה ב-300 אחוז גם חברי החרדים מבינים שאיש לא ניסה לעשות דבר נגדם אלה היה פה ניסיון שהצליח".

עוד הוסיף: "אין דבר כזה סנקציות פליליות - זו המצאה לצרכי יחסי ציבור. יש חוק שרות ביטחון חובה שחל על כל אדם במדינת ישראל. הבן שלי עכשיו בשטחים בשמירות מפני טרור הסכינים כי חל עליו חוק שרות ביטחון חובה, והחוק הזה צריך לחול על כל אזרח במדינת ישראל".

ח"כ אלעזר שטרן חבר ועדת שקד אמר בכינוס: "גם בחוק הזה הוא עדיין השאיר נטל כבד יותר על המשרתים, אבל הוא התחשב בחברה הישראלית כולה. החוק הזה הוא לא היה חוק נגד, הוא היה חוק בעד המדינה. בעד המשרתים, בעד החברה החרדית.

"החברה החרדית - לצערי הרב, לא המנהיגים הפוליטייים שלה - חלקם יודעים את האמת, ולכן אני חושב כולנו, שאנחנו הולכים צריכים ללכת על אותם האנשים.

עוד הוסיף ותקף את ראש הממשלה: "שאכפת לו עוד משהו חוץ מהכיסא שלו, באיזה סעיף קואליציוני באישון לילה מקריב את הנקודות הכי רגישות של החברה הישראלית בשביל מיעוט שבמיעוט".

סמנכ"ל עמותת חידו"ש שחר אילן, הביע אכזבה ממיעוט המשתתפים, ואמר: "השאלה למה האופוזיציה השתמטה מהכנס הזה. אני מקווה מאוד שהם לא ישתמטו בהצבעה כי יש 61 חכים בקואליציה ולכאורה אפשר להקשות על החוק, אבל לא אם אם האופזיציה תשתמט".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', הולך ומתגבש מיתווה לתיקון החוק.

החרדים נפגשו עם ראש הממשלה בעניין, כאשר שרת המשפטים הציעה פשרה - לפיה, אם החרדים לא יעמדו ביעדים, הסנקציות הפליליות לא יחולו אוטומטית - אלא בכפוף להחלטת שר הביטחון.

החרדים גם דורשים לבצע שינוי בעניין תקופת ההסתגלות, שתוכננה בחוק המקורי להסתיים בו' תמוז תשע"ז, ובתיקון היא הוארכה ב-3 שנים. החרדים מבקשים כי היא תסתיים רק בח' תמוז תש"פ (30 ביוני 2020).

ח"כ יאיר לפיד הגיב לבחדרי חרדים, בעקבות הכינוי מסית בו השתמשו בכתבה: "אני קורא לכולם (ומשית זאת כמובן גם על עצמי ועל חברי סיעתי) לשמור על שיח מכבד ומחבר ומאחד ולא לחזור על הטעויות שכולנו עשינו בעבר".
גיוס כנסת יש עתיד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד