כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שוב: נעצר השייח המסית חאלד מוגרבי

חוננו הגישו תלונה, ובמשטרה החליטו לא להתעלם; "העץ והאבן ייאמרו - הו מוסלמי, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו"

הסתה במסגדים, צילום ארכיון: סלמן חדיר, פלאש90
הסתה במסגדים, צילום ארכיון: סלמן חדיר, פלאש90


המשטרה עצרה הבוקר (ד') את השייח חאלד אל מוגרבי, בעקבות הסתה מצדו בהר הבית כנגד יהודים, ארגון 'חוננו' הגיש תלונה נוספת נגד מוגרבי בעקבות סרטונים שנחשפו מדרשותיו של מוגרבי בהר.

כזכור, כבר לפני מספר חודשים נעצר מוגרבי בעקבות תלונה של חוננו, ובמשטרה הודיעו לארגון כי גובשה תשתית ראייתית נגדו בגין הסתה.

אולם למרות זאת - הפרקליטות נמנעה מהגשת כתב אישום נגדו והוא המשיך להסית כנגד יהודים באין מפריע. 'חוננו' הגיש תלונה נוספת למשטרה ואף פנה לפרקליטות וליועמ"ש לממשלה יהודה ויינשטיין בדרישה לזרז את הגשת כתב האישום נגדו.

בין השאר אמר לאחרונה מוגרבי לקהל שומעיו כי: "אנו נלך אחרי היהודים בכל מקום. הם לא יימלטו מאתנו. הם לא יוכלו להימלט מאתנו. והאבן והעץ ידברו, בהתאם לחדית' (מסורת) של הנביא. זאת הבטחה מהימנה מן הנביא, שלפיה העץ והאבן ידברו ויאמרו: 'הו מוסלמי, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו.' בני ישראל יחוסלו כולם, משיח השקר ייהרג, והמוסלמים יחיו ברווחה במשך תקופה ארוכה."

השייח יובא היום (ד') להארכת מעצר בשעה 15:30 בבית משפט השלום בירושלים.



בארגון חוננו מברכים על המעצר ואומרים כי מדובר בשעת מבחן למשטרה ולפרקליטות: "אנו שמחים שסוף סוף נעצר השייח המסית ומקווים כי הפעם יוגש נגדו כתב אישום חמור באופן מיידי והוא יכלא מאחורי סורג וברחי לתקופה ארוכה. לא יתכן מצב בו כל נער יהודי שהעז להתפלל נעצר באופן מיידי ומורחק מהר הבית, בעוד מנהיגים מוסלמים מסיתים בהר הבית לפגיעה ביהודים ללא הפרעה".

יש לציין כי הבוקר נעצר צעיר יהודי בחש שקרע את חולצתו ביציאה מהר הבית כאות אבל על חורבן בית המקדש. עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו הגיע לתחנת המשטרה וסייע לצעיר.
שייח' הסתה פלסטיני הר הבית חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד