י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האופוזיציה הפילה חוק של הקואליציה

ההצעה - ביטול חזקת הגיל הרך לאם במקרה של גירושין • השרה גמליאל זעמה: "חפשו קואליציה אחרת"; חה"כ יוגב נענש

מליאה סוערת
מליאה סוערת


דרמה במליאת הכנסת - בתום דיון סוער היום (ד') נדחתה בקריאה טרומית הצעת "חוק הורים וילדיהם" של חבר הכנסת יואב קיש, שזכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה.

(עדכון 17:42) יו"ר מפלגת הבית היהודי השר נפתלי בנט ויו"ר הסיעה ח״כ ינון מגל החליטו בהתאם לתקנון הסיעה, כי בעקבות הצבעתו של חבר הכנסת מוטי יוגב נגד עמדת הקואליציה הוא יושעה לשלושה חודשים מועדת החוץ והביטחון על כל ועדות המשנה שלה.

בנוסף, לא תועלה לועדת השרים לחקיקה הצעות חוק שיציע עד תום המושב. עוד הוחלט כי במידה וחבר הכנסת יוגב יצביע שוב כנגד עמדת הקואליציה הוא יוצא מועדת החוץ והביטחון לצמיתות.

בנט ומגל הבהירו כי "על אף שהחוק המדובר לא נפל בגלל הצבעתו של יוגב הם רואים חשיבות עליונה באחידות שורות הקואליציה ובשמירה על שיתוף הפעולה היעיל והחיובי שהתקיים בה עד היום".

הצעת החוק של ח"כ יואב קיש מהליכוד מבקשת לבטל את הכוח המשפטי של חזקת האם במשמורת על הילדים בגיל הרך, במקרה של גירושין.

למרות תמיכת הממשלה, נדחתה הצעת החוק במליאה ברוב של 42 מתנגדים ו-41 תומכים בלבד. יצויין כי ארבעת ראשי הסיעות של 'כולנו', 'הבית היהודי', ש"ס ו'יהדות התורה' דרשו לדון בחוק ולא לעלות אותו להצבעה, אך יוזמי החוק העלו אותו בכל זאת בכפוף למשמעת קואליציונית, בעקבות אישור ועדת השרים.

לאחר ההצבעה אמרה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל - "זו תעודת עניות לקואליציה וכדאי שתחפשו כבר קואליציה אחרת. תתביישו לכם. ולאופוזיציה אני אומרת, אולי ניצחתם במערכה הזו אבל הצעת החוק הממשלתית בנושא תעבור בכל מקרה".

יוזם ההצעה ח"כ יואב קיש הציג את ההצעה לפני ההצבעה ואמר - "המציאות השתנתה מאז חקיקת החוק, יותר מחמישים שנה חלפו והגיע הזמן לתקן. חשוב לציין שאין הורה עליון, ההורים שווים הם, וכל זאת לטובתו של הילד.

"הרשויות יצרו פרשנות עצמאית שפוגעת בשוויון ההורי ופוגעת גם בילדים. את חזקת הגיל הרך חייבים לבטל. אני יודע שיש בקואליציה דעות שונות, אנחנו נשב יחד ונפתור אותם. במלחמת המינים כולם מפסידים ואת המחיר משלמים הילדים".

שופטים יחוייבו בהצהרת הון
מוקדם יותר היום אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק הצהרת הון של בעלי תפקידים בכירים בשירות המדינה וברשויות המקומיות.

בחוק מוצע לחייב שופטים ונושאי משרה בכירים בשירות המדינה וברשויות המקומיות, המוגדרים בחוק, להגיש טרם מינויים ובמהלך כהונתם, הצהרת הון. הצהרת ההון תכלול פירוט של ההון, ההכנסות, הנכסים, הזכויות וההתחייבויות, התפקידים, המשרות והכהונות של נושא המשרה ובני משפחתו המנויים בחוק.

בעד החוק הצביעו 39, ונגד – 16. ההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.
מליאה יואב קיש חזקת הגיל הרך גילה גמליאל אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד