כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

קרית ספר: ועדת האכלוס תבוטל?

תושב העיר שחפץ לרכוש דירה לא השיג את אישורה של וועדת האכלוס, ובכל זאת גבר עליה • כיצד זה קרה?

צילום: יעקב נחומי - פלאש 90
צילום: יעקב נחומי - פלאש 90





בערים חרדיות רבות קיימת ועדת אכלוס נסתרת, שתפקידה 'לסנן' את החפצים להתגורר בעיר. כל החפץ להגיע ולגור במקום, נאלץ להשיג 'חותמת כשרות' מהוועדה, ואו אז הוא הופך לדייר רצוי מן המניין.

בין השאר, חברת קרית ספר, מציגה באופן רשמי דרישה לצורך 'העברת זכויות' על דירה - "אישור וועדת האכלוס למעט בהעברות ללא תמורה בין קרובים. יש להמציא עותק מקורי או מתאים למקור באישור עו"ד".

אחד מתושבי העיר, שחפץ לקנות דירה נוספת, העביר את שאר המסמכים הנדרשים לחברת קרית ספר, אך לא צירף אישור של וועדת האכלוס. בהודעה שקיבל ממשרד עורכי הדין א. גן צבי המנהל את ההליכים הטכניים עבור החברה המשכנת של קרית ספר, נדרש לצרף את האישור המדובר.

עורך הדין יואב ללום, המייצג את הקונה, השיב למשרד עורכי הדין בניסוח חריף שנשלח אליהם השבוע ביום שני: "השלמנו את כל הנדרש לצורך ביצוע העברת הזכויות וקבלת ההפניה למינהל, למעט את הבאת אישור ועדת האיכלוס.

"דרישתכם לאישור וועדת איכלוס אינה ברורה לנו. אנו מבקשים להסביר לנו בכתב את מהות הדרישה, ובין היתר, מיהם חברי וועדת האכלוס? מי מינה את וועדת האכלוס ומאיזה תוקף חוקי היא פועלת? ככל שוועדה זאת פועלת באופן לא חוקי, נבקשכם להסביר מדוע הנכם משתפים פעולה עם דרישה זו.

"נודה באים תעבירו אלינו את תשובתכם המפורטת לכל השאלות הנ״ל או לחלופין לבצע את רישום הדירה על שם מרשתי באופן מידי וללא כל שיהוי".

וראה זה פלא, תוך יממה בלבד, קיבל עו"ד ללום את התשובה הבאה: "העברת הזכויות בתיק הנ"ל הסתיימה. מצ"ב אישור והפניה למינהל. אודה לך אם תודיע לנו לאן לשלוח את המקור".

האם מדובר בסיום התופעה המבישה? בחדרי חרדים ניסה להשיג במשך שעות ארוכות אי מי מטעם משרד עורכי הדין או החברה לצורך מתן תגובה והבהרת עמדתם מכאן ולהבא - אך לשווא.

עו״ד יואב ללום מסר בתגובה: "הציבור צריך להבין שאין כל מעמד לועדות האיכלוס הללו ועל הרוכשים והמוכרים לעמוד על זכויותיהם הקנייניות ולא לאפשר לאינשי דלא מעלי לפגוע בהם".
ועדת אכלוס קרית ספר דירה יואב ללום העברת זכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד