כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אבי שיף משיב ללפיד: "הכעס והשנאה הם תוצאה של שיח ההסתה שלך"

בעקבות הכותרת ב'בחדרי חרדים' על ההסתה של יו"ר יש עתיד, הגיב לפיד בחדשות 2 והתלונן על השימוש בביטוי 'הסתה' • הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' מסביר: למה השיח של לפיד אינו ויכוח רגיל, אלא כזה שגורם לשנאה בין אחים

אבי שיף משיב ללפיד: "הכעס והשנאה הם תוצאה של שיח ההסתה שלך"


בעקבות הכותרת שפורסמה ב'בחדרי חרדים' הבוקר (ד'), ואשר סיפרה לקוראים כי יאיר לפיד חוזר להסית, התלונן לפיד בתוכנית 'שש עם עודד בן עמי' בערוץ 2 על הביטוי הסתה וטען כי לדבריו לא קוראים הסתה.

"פורסם היום באתר חרדי, 'בחדרי חרדים', שההסתה חוזרת", אמר לפיד. "צלצלתי לכתב, אמרתי, חברה שימו לב. אני לא תוקף אתכם, איו לי ויכוח אתכם. אני מבין את מצוקתכם, אני חושב שהיום אתם מבינים שהשוויון בנטל הצליח. יש עליה של 40 אחוז בגיוס לצה"ל ויש עליה של 300 אחוז ביציאה לעבודה, זה דבר שעובד ומחבר את עם ישראל ולא מפריד".

צפו בלפיד מגיב לבחדרי חרדים בערוץ 2:


הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים', אבי שיף, משיב ללפיד ומסביר מדוע דבריו - הם הם בדיוק ההגדרה להסתה ולהפצת שנאה נגד המגזר החרדי.

טורו של אבי שיף
יאיר לפיד חזר להסית, זו הייתה הכותרת באתר בחדרי חרדים הבוקר (ד). הסתה היא מילה קשה, יש אנשים ששולפים את נשק ההסתה בקלות, לא אני, לא אנחנו.

כשאני קורא ליאיר לפיד מסית, אני לא מדבר על חילוקי הדעות בינו לבין הציבור החרדי, זה לא הסתה. הסתה היא שיח של שנאה שלפיד מפיץ. שיח שאולי יקנה לו קולות בקלפי, ואולי לא - נזק לכל חרדי הוא בוודאי יגרום. ולא רק לכל חרדי, אלא לכל ישראלי. אותו ישראלי שלפיד כל כך מרבה להשתמש בשמו, את הישראלי הזה יאיר לפיד מסית וממלא שנאה.

לפיד הוא לא היחיד שמתנגד לתיקון חוק הגיוס שיזמו המפלגות החרדיות. להיפך, רוב רובם של נבחרי הציבור החילונים היו רוצים לראות את החרדים מתגייסים בהמוניהם - הרצוג, בנט, ליברמן ואפילו שר הביטחון יעלון. בחברה הישראלית מתנהל ויכוח עז על חשיבות לימוד התורה במקום שירות צבאי ועל אופיו של צה"ל כצבא חילוני. הויכוח הוא לגיטימי, רק שיאיר לפיד לא מתווכח.

היום, בכנס נגד תיקון חוק הגיוס שיזם לפיד בכנסת, הוא חזר להשתלח ולהסית.

"כוחות הביטחון בכל רחבי מדינת ישראל מתוחים עד הקצה בשביל להגן על כל אזרח ישראלי מטרור הסכינים", אמר לפיד, "ודווקא ברגע הזה או בחסות הרגע הזה הממשלה מנסה להעביר חוק נגד חיילי צה"ל".

נגד חיילי צה"ל. ברור. כשאותו חייל צה"ל אהוב, חרדי שמתנגד לחוק הגיוס או לא חרדי, עומד כעת בקור, בעייפות, הוא צריך לדעת - החרדים מנצלים אותך כעת כדי ליזום חוק. זה מה שלפיד אמר.

כשהוא במארב, במחסום, בשק שינה או בבסיס מרוחק, יחשוב חייל צה"ל על החרדי ויתמלא בכעס, כעס שנובע מאותו שיח רצוף ברוע שלפיד מפיץ עכשיו.

אין לזה שם אחר. החייל שיחזור ויראה חרדי עומד איתו בתחנת האוטובוס, לא ירגיש שהם חולקים במחלוקת פוליטית לגיטימית - הוא ירגיש שנאה. כאשר יום אחד הוא יצטרך להעסיק את החרדי הזה, או אפילו לעבוד לצידו, הוא יחוש את אותה שנאה.

אותו תיעוב שהופך את הציבור החרדי לשנוא ביותר בישראל, ומתודלק על ידי מסיתים כמו לפיד.

האם השנאה הזו שווה לך עוד כמה מנדטים, יאיר לפיד?
לפיד גיוס הסתה ערוץ 2 בחדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד