כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מבוכה לנתניהו: מינוי נגד הנשיא

סטטוס שכתב המיועד לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, תוקף בציניות את נשיא המדינה רובי ריבלין

נתניהו. צילום: אמיר שאבי פלאש90
נתניהו. צילום: אמיר שאבי פלאש90


מבוכה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו: היום (ד) הוכרז כי ד"ר רן ברץ מונה לראש מערך ההסברה הלאומי החדש, אך לא עברו שעות בודדות וחדשות 2 פרסם פוסט שכתב ברץ נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין.

בשבוע שעבר פרסם ברץ פוסט ובו תקף את הנשיא ריבלין: "זה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאע"ש. יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת".

"הנשיא שלכם, עובר במחנה, לוחץ לכולם אחד אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים שבטים. בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת".

ד"ר ברץ מסר בתגובה לחדשות 2: "אני אדם דעתן שמשתמש בהומור וסאטירה ומשלב אותם עם ביקורת. כך עשיתי במשך 20 שנה ואין סיבה להיעלב או להתרגש מכל בדיחה בפייסבוק. כמובן שאני מעריך את כבוד נשיא המדינה".

בבית הנשיא הגיבו הערב: ״אנו רואים את הדברים בחומרה רבה ומנכ"ל בית הנשיא אף העלה את הנושא מול לשכת ראש הממשלה בבקשה להבין האם הדברים היו לנגד עיני רה"מ עת קיבל החלטתו למנות את הנ״ל לתפקיד. הדברים חמורים עוד יותר נוכח העובדה שמדובר בפקיד בכיר בשירות המדינה אשר אמור לשמש בתפקיד ייצוגי שכזה ולשקף את עמדותיה של מדינת ישראל בארץ ובעולם".

"תגובתו של ברץ לפרסום הופכת את הדברים ל'אמירות סאטיריות' ותו לא וזאת נוכח ימים אלו, בהם מדינת ישראל מנהלת מערכה של ממש ברשתות החברתיות מתוך הבנת הכוח הטמון בפוסטים מעין אלו ובמרחק הקצר בינן לבין הלגיטימציה למעשה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "רה״מ בנימין נתניהו לא היה מודע לדברים שכתב רן ברץ ורואה בהם התבטאות לא ראויה. ברץ הבהיר לרה״מ שהתפקיד הציבורי מחייב אותו לנהוג בממלכתיות ובאיפוק, שלא היה מחויב להם כאדם פרטי שמתבטא בפייסבוק".

ד"ר ברץ, בן 42, תושב כפר אדומים, הוא בעל תואר דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית. את שירותו הצבאי עשה ביחידת מודיעין מוטסת של חיל אוויר. בנוסף הוא בעל רקע מקצועי בתעשיית ההייטק. בשנים האחרונות התמקד ד"ר ברץ בהקמה וניהול של תכניות הכשרת בכירים וסטודנטים בתחומי מדיניות שונים וייסד את אתר האינטרנט 'מידה'.
רן ברץ נתניהו סטטוס נשיא המדינה פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד