כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הלבוש והסוס: חורף חם בלייבל'ה

המיליונים של צביקה כהן, התחביבים של זייברט וגל המעברים בתחנות הרדיו • וגם: הכירו את המשורר ליצמן

הלבוש והסוס: חורף חם בלייבל'ה


לאחר סגירת הגיליון נודע ללייבל'ה על מעברו הדרמטי/מרעיש/מחולל סנסציות/יוצר ספקולציות/מפרק הרים וטוחנם זה בזה של אושיית הרדיו החרדי מוטי לביא, שמצטרף לסוללת הטאלנטים של קול חי ונוטש את ספינת קול ברמה. לייבל'ה פיהק והתעטף היטב בשמיכת הפוך.

זה המקום לציין שבשתי התחנות לביא לא לבד: בעוד בקול ברמה מלחששים במסדרונות על נטישה צפויה של מגיש התוכנית ועורך משפחה בזמנו הפנוי הפרשן יוסי אליטוב, הרי שלקול חי עשוי לביא להגיע עם נדוניה בדמותו של איתי גדסי, שהוכיח יכולות רדיופוניות בתחנה אינספור פעמים בעבר, ומעברו מקו עתונות אחרי שבע שנות עריכה היה צפוי למדי. לייבל'ה מאחל לכולם המון הצלחה.

ואם כבר הצלחה, זה הזמן לפרגן גם למגישי תוכנית הבוקר של קול חי, בצלאל קאהן ודוד חכם. אבל הי, יש תוכנית בוקר פנויה בקול ברמה כעת. לכל המעוניין. לייבל'ה מגיש קו"ח.

וכעת לנושאים המעניינים באמת...
בכל פעם שלייבל'ה פוגש את 'המערבב' זו חוויה מרנינה וייחודית. עוד מרחוק, כשראה לייבל'ה את כובעו השמוט במקצת מדלג מעדנות בין קופיקס לקופיז, ידע לייבל'ה שנכונה לו חצי שעה של חשיפות מהדהדות מגדולי ישראל ועד ריקנים שמלאים מצוות ותמונות כרימון.

אלא שהפעם היה המערבב טרוד, כאילו בדרך אגב לחש, "זה סוס אנגלי, בטוח". אוזניו של לייבל'ה נזקפו והמערבב לא אכזב. "בעצם לא בטוח, הנוף נראה כמו בשווייץ".

רק לאחר דיבוב מעמיק, הסכים המערבב לשתף את לייבל'ה בתיעוד הטרי והבועט של ראש עיריית בני ברק חובב הטיסות. לייבל'ה הפעיל את קשריו הנודעים בעיריית התורה והחסידות, וגילה כי הפעם זייברט איכזב, ובמקום להמריא חו"לה כמנהגו, יצא עם עובדי העירייה לטיול בצפון, שם השתעשע עם סוס במשך זמן רב. שוין, אולי זייברט רוצה לפתור את עומסי התנועה הבלתי נסבלים באמצעות חזרה לסוס ועגלה. ימים יגידו.





ומסוסים לחיות הקודש: למחרת הגיע זייברט לשמחת בית נדבורנה, שם חגג כדבעי ואף זכה ל'לחיים' מהאדמו"ר. עדות נאמנה סיפרה ללייבל'ה כי מאן דהוא הציע לזייברט דגים, אך הלה סירב בכל תוקף. אין ספק שמדובר בתפנית של ממש במנהגי הראיס חובב ההערינג, ולייבל'ה כבר שוקל את ההשלכות.





ועדיין בבני ברק: ברביעי בערב נערכה שמחת השבע ברכות על ידי חבר מועצת העיר גדליהו בן שמעון לנכדת הדוד, הלא הוא נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, בביתו הקט. לייבל'ה צפה בשניים מסתודדים - השר לשעבר ומי שנקרא להציל את חוק הגיוס יחד עם המ"מ, מזכיר המועצת והמלך של העיר אברהם רובינשטיין.





ואילו חבר אחר במועצת העיר, שלמה קוטסליץ, אירס את בנו יעקב מבחירי ישיבת חזון נחום שבהנהלת האבא. לייבל'ה משגר ברכת מזל טוב.

ובזמן שהבוס החסידי משתעשע עם הנדבורנאים, הגיע סגנו הליטאי מנחם שפירא לחתונת נין ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, מוטי פלאי, המשמש בקודש אצל הסבא הגדול, שהתקיימה ברביעי האחרון בבני ברק. לייבל'ה צפה בו מסתודד עם הסגן של בית שמש והמושך בחוטים שמוליק גרינברג, מן הסתם בתוקף כובעו של שפירא כאחראי המוניציפאלי של 'דגל התורה', ואם כבר, זו ההזדמנות לעדכן שהעוזר הנמרץ החל לערוך ולהפיק תוכניות ברדיו קול חי, בתקווה שלא ישכח את החברים מסיעת הבית.





בין השיטין של אותה חתונה, זיהה לייבל'ה את הצמוד של הגרש"ב סורוצקין, אבי רפול, ממתיק סוד עם הצמוד של דרעי, הגרי"ח כלף, מקים עולה של תורה בקרב עדות המזרח. לייבל'ה משוכנע ששמע את רפול לוחש ליוס"ח באוזן: "גם ראשון לציון זה פריפריה"...





ועוד מעלילות זייברט וסגנו שפירא: גורמים בעיריית ביתר ומשטרת חברון באו השבוע ללמוד מעיריית בני ברק ומשטרת רמת גן על מערך השיטור העירוני בבני ברק, שנמצא במקום ראשון בארץ. בעוד זייברט תפס שיחה עם ממ"ר דן שמעון לביא, עסק סגנו המחזיק בתיק השיטור העירוני בשיחה מעמיקה עם ממ"ר חברון, שפיקד על ביקורו האחרון של הגר"ח קנייבסקי בביתר.

אחרון לסיום, אם תהיתם, זייברט לא באמת מתכוון לפספס נסיעה לחו"ל, וכבר במוצ"ש הוא ימריא למסע על קברי צדיקים בפולין. לייבל'ה מקווה שימצא גם איזה סוס לרפואה ואולי אפילו שטיקעל הערינג.

ובפינת כיכר ספרא
ומעיריית בני ברק היישר למקבילה בכיכר ספרא: וראשית ברכות לראש משביר, מחולל וכביר, שומע זעקת בנות ישראל העשוקות ומהיום גם מחלק לאמנים צדקות, סגן ראש העיר מטעם ש"ס צביקה כהן, שרשם השבוע חגיגה כפולה ומכופלת: ראשית נולדה לסבא צביקה נכדה, בת לבנו אברהם ישעיהו כהן, וחשוב לא פחות, כהן נבחר לכהן בדירקטוריון מועצת הפיס לתרבות ואמנות, שם יחלוש בחסות הבוס עוזי דיין על תקציבי ענק אותם יוכל להעניק לאמנים ויוצרים, ציירים וזמרים חרדים ושאינם מכל רחבי הארץ. שאפו!





ומהסגן הש"סי לעמיתו האגודאי, מ"מ ראש העיר יוסי דייטש, שמסעותיו בניו יורק תועדו בהרחבה בשבוע שעבר בלייבל'ה. מתברר שדייטש עשה חריש עמוק בחצרות האדמו"רים המקומיים, ונצפה אחר כבוד בשמחת בית סקולען–מכנובקא–סאסוב, שם עבר אדמו"ר אדמו"ר ולחץ יד כל אחד ואחד.





ובזמן שהמ"מ עסק באדמו"רי ניו יורק, מצא לו עוזרו הדגלאי יהודה ארנד הזדמנות לתפוס קצת דאצ'ה באמצע הזמן. מסתבר שבכל מחיר יהודה לא מוותר על דף היומי - גם אם זה רגע לפני קפיצה לבריכה.





ומי שמילא את מקומו של דייטש בוועדת תכנון ובנייה, היה חבר המועצה ואיש הרובע יצחק פינדרוס, שהתבקש על ידי מאיר תורג'מן למלא את המקום. יודעי דבר מספרים כי פינדרוס מילא את תפקידו באופן מקצועי וענייני, תוך שהוא נעזר בסייען האישי מוישי מילר, שידיו רב לו.

ואחרון ממסדרונות ספרא, ואל תחשבו ש'יש כאן משו', כי באמת מדובר באהבה פורצת גבולות: שמוליק יעבץ מיודענו נצפה תופס קשרים עם חבר המועצה החדש מטעם ש"ס פיני עזרא. אחרי שבשבוע שעבר תועד בחברת סבן, לייבל'ה תוהה אם יעבץ שוקל מעבר לש"ס.



פינת הכנסת
ואחרי שמיצה את התחום המוניציפאלי, הגיע לייבל'ה לכנסת, שם מצא את שלמה ריזל, איש רדיו קול חי, שפספס את תפילת מנחה בבית הכנסת במתחם, ומה עושה חב"דניק שרוצה להתפלל ולא מוצא מניין? מגייס כל יהודי שנמצא בסביבה. כך נאלץ ח"כ חסון לחבוש כיפה ולהיות 'צענטער', תוך כדי פגישה שקיים במרפסת במזנון הח"כים.

נ.ב. שני עסקנים שהשלימו גם הם מניין, ביקשו מלייבל'ה להסתיר את זהותם, כדי שלא יבולע להם על ביקורם בכנסת המינים...





ביום שני נסע לייבל'ה לאולמי 'האצולה' באשדוד, כדי לחגוג עם חבר הכנסת ישראל אייכלר, יו"ר הוועדה לפניות הציבור (במאמר המוסגר: אייכלר נוחל הצלחה רבתי בתפקוד הוועדה, לשמחתם של צוררי ישראל, שזוכים למנוחה קלה מלשונו המושחזת) את שמחת נישואי הנכדה, בת לבנו מרדכי הבורח מפרסום כמו מאש - אך כיוון לקמח תמיד יש לו. לייבל'ה איחל מזל טוב, סעד מעט ומיצה...





ברכות למחולל קצבאות הילדים שמעלקא הלפרט, שנבחר בסוף השבוע לתפקיד יו"ר אגודת ישראל בבני ברק – תפקיד ביצועי ורב תכליתי, וחלילה לא פיקציה אחת גדולה. ביום רביעי פגש לייבל'ה את הלפרט צועד לאיטו ברחוב בן זכאי לשיעור הדף היומי הפופולארי של הרב יקותיאל דרורי בבית המדרש 'חמדת צבי', בו הוא משתתף שנים רבות. אל דאגה, גם השטעלע החדשה לא צפויה להפריע.

ועל רקע החוק הנורבגי, ששרוי בהקפאה חמורה מחוסר תקשורת בין דגל לשלומי אמונים. מה גם שאברהם שוורץ עדיין מחפש כסא במשרדים ברחוב אדוניהו הכהן בירושלים... חגג הביג בוס האמיתי של החינוך העצמאי והציבור הליטאי מאחורי הקלעים, מוטל'ה קרליץ, את אירוסי בנו האחרון מתתיהו קרליץ. לייבל'ה מקווה שלרגל השמחה יחליף מוטל'ה את רכב האאודי הישן במודל משופר. בכגון דא, תמיד אפשר להתייעץ עם החתן.

ואילו חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני, הגיע בשלישי האחרון לשאת לתפילה מיוחדת בפתח המערה שבקבר הרשב"י במירון לישועת עם ישראל, הכלל הפרט והפריפריה.

צילום: דוברות הכנסת אורחים רשב"י




ומה עשה הבן של הפריפריה? יהודה דרעי ג'וניור, נלהב השבוע לשמש כנהגו של יו"ר הרשימה הערבית המשותפת איימן עודה, ולא שכח כמובן לעשות סלפי. לייבל'ה מאחל בהזדמנות זו מזל טוב לאבא שחגג בר מצווה לנכד, וזכה להשתתפות כל המי ומי בש"ס.



פינת התקשורת:
מי לא מכיר את יענקל'ה פרידמן? המנכ"ל הנמרץ של רשת 'קו עיתונות' והוגה דעות בפני עצמו, הצליח להפתיע את חבריו הרבים בשלל הפרלמנטים בהגשת התוכנית 'השירים שאהבנו' מיסודו של דוד קליגר ברדיו קול חי. אמנם לייבל'ה חמק עד כה מהגשה, אבל הוא בהחלט נהנה מפרידמן שהגיש בצורה מקצועית כבקי ורגיל, עם ניחוח מוזיקלי מוקצן כמו שרק הוא יודע.





ברביעי בבוקר הגיע בשורה מהמבשר: ללייבל'ה נודע שהעורך המקצועי של העיתון, הרב אברהם רכטשפר, חגג את הולדת נכדתו הראשונה, בת לבנו יצחק. לייבל'ה חושף כי הסבא הטרי קיבל את הבשורה בעודו שוהה בכנס השלוחים החב"די בניו יורק. לייבל'ה עדיין תוהה מהיכן הכרטיס נעקץ - האם מחב"ד או שמא ממקור אחר, אך הוא בטוח כי רכטשפר לא יוותר על המקווה החמים בבית המדרש טענקא.

ומי שעוד היה בניו יורק והספיק לחזור הוא הצלם החרדי שוקי לרר, המציין בתקופה זו שלושים שנות צילום במגזר. לרר נסע לתעד כמה שמחות בחצרות הקודש ונצפה ברחובות מנהטן מתאמן על סכינים. אמנם לא בגדר פיגוע, אבל לבדוק היה גם משו.





וככה גם נחים הצלמים בניו יורק בין ברכת המזון למצווה טאנץ בשעת לילה מאוחרת. ואל תשאלו מי הצלם שהעביר ללייבל'ה את התמונה.





וקצת קרוב יותר לישראל, בעיירה יאס ברומניה, נצפה השבוע הרב אברהם יעקב סלומון, היו"ר של שטפנשט, שמכין את הקרקע לקראת הנסיעה הגדולה להולדת השם שטפנשט, הקמת בית הכנסת אורחים צמוד לבית העלמין ושיפוץ המקווה ההיסטורי של הרבי משטפנשט.





היועץ האסטרטגי ארי גלהר שיחק השבוע פינג פונג עם איש הסכין בגב האומה ליאור שליין. גלהר הוביל את קמפיין 'מזוזון' בהשתתפותם של מירי רגב ואיתן כבל, ופאנל הליצנים של ערוץ 10 דש ולגלג לאפליקציה היהודית. אלא שגלהר לא טמן ידו בצלחת והפיק קטע וידאו בו הפך את חברי 'גב האומה' לפרזנטורים. בתוכנית נהנו מהגימיק והחזירו בסוללת שירים ופזמונים, שבתורם הפכו גם הם לסרטון בקמפיין. והחגיגה עדיין נמשכת. לייבל'ה דורש בתוקף אזכור אצל שליין.

רק בשמחות:
לאחר שבשבוע שעבר סוקרה בהרחבה במדור שמחת החתונה של בית בריסק הבעלזאי - נחגגה ביום ראשון באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק שמחת השבע ברכות על ידי בן דודו של בריסק, הנגיד הסאטמרי שהפך לאוהד חצר בעלזא. כיאה לנגיד נכבד הופיעה באירוע תזמורת המנגנים שהתפרשה על פני קיר שלם, מקהלת מלכות הפליאה בשירתה, ועל כולנה אהרל'ה סמט שהזיל דמעות בקהל עם קטעים מרגשים. כמובן שלשבע ברכות הגיעו כל מנהלי המוסדות של סאטמר, שמצידם שלחו איזה 'גראמער' ששורר והנחה את הערב.





בעוד לייבל'ה צועד מעדנות במרכז העצבים של בני ברק ועוקב בחוסר עניין מובהק אחר מלחמת הקופיקס, עברו לעומתו בזה אחר זה עשרות מתושבי לונדון, שהגיעו להשתתף בשמחת נישואי בנו של הנגיד הפשוורסקי שולי ברגר עם בת האדמו"ר מדרהוביטש, שנערכה בכתר הרימון.

ומניו יורק הקפואה מגיעה הבשורה: יוחנן-יוחי בריסקמן, המפיק המוזיקלי האגדי, אירס את בנו. לרגל השמחה הגיע מורו ורבו הרבי מלוצק לחגוג עמו את שמחת האירוסין.





ביום שלישי בערב המו סמטאותיה הצרות של שכונת בית ישראל הירושלמית: צמד הרפואה הרב שמעון ובנו חזקי ברוין חגגו בר מצווה לנכד-בן. כמובן כל המי ומי ברפואה החרדית והכללית הגיעו לאחל מזל טוב ולשמור קשרים הדוקים עם המשפחה ממאה שערים, הנוהגים לחרוש את מסדרונות בתי החולים עם הזברות בין חלוקים לבנים, ומצליחים לעזור לכל פונה באשר הוא. לייבל'ה הגיע וראה כי שר הבריאות ולשכתו הביאו מתנת ענק לשמחה לצד כל ארגוני החסד השונים. אין ספק שמדובר בחתיכת היסטוריה - שר בישראל מברך את חסידי תולדות אהרן.





ברכת מזל טוב לעורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, לרגל מינויו כמ"מ יו"ר הוועדה המייעצת לנציגי לשכת עורכי הדין על מינוי הדיינים מטעמה. לייבל'ה כבר גילה שהדיינים נכנסו ללחץ והוא מחכה לקידוש במסעדת שלייקעס.

מזל טוב גם לאשת היח"צ החרוצה של גל אורן רחלי מונק, לרגל נישואיה ביום ראשון הבעל"ט באולמי וגשל בבני ברק, עב"ג החתן יאיר מירון. לייבל'ה מאחל בנין עדי עד.

מזל טוב גם לרבה של תחנת הרדיו קול ברמה וחתנו של חבר מועצת החכמים הגר"ר אלבז, הרב אופיר מלכא, שבירמץ השבוע את בנו.
לייבלה אייכלר הלפרט חתונות פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד