י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כחלון לגפני: "אתה מותח את החבל יותר מדי - נתנגד לדרישות חדשות"

באוצר זועמים על יו"ר ועדת הכספים משה גפני המעכב לטענתם את ההצבעות על התקציב • גורם ב'כולנו' ל'בחדרי חרדים': "זה לא יעזור לו - לכחלון יש קו אדום, הוא ידחה כל דרישה שלא צויינה בהסכם הקואליציוני"

גפני ושר האוצר כחלון. צילומים: פלאש 90
גפני ושר האוצר כחלון. צילומים: פלאש 90


כחלון במסר לגפני: "אל תמתח את החבל יותר מדי". שר האוצר משה כחלון, דורש מיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, לזרז את ההצבעות על התקציב בוועדת הכספים, ולא להעלות דרישות שלא סוכמו עליהן בהסכם הקואליציוני. כך אומר גורם ב'כולנו', ל'בחדרי חרדים'.

לדברי הגורם, באוצר זועמים על שגפני נוקט בסחבת באשר להצבעה על התקציב בוועדה שבראשותו, זאת כדי לצבור קלפי מיקוח למען הטבות נוספות לציבור החרדי.

"אנחנו מכירים את השיטה של גפני", אומר הגורם, "למשוך הצבעה עד לרגע האחרון בעוד שבוועדות האחרות סיימו להצביע על סעיפי התקציב.

"אבל", מתריע הגורם, "זה לא ילך לו. שר האוצר נחוש לעמוד בסיכומים ולא להיכנע לדרישות נוספות. יש לו קו אדום והוא יסכים רק למה שצויין בהסכם הקואליציוני. חבל שיגררו אותו לשם. לא מדובר באיומים על גפני", מדגיש הגורם, "אנו מקווים שהיחסים הטובים בין השניים יגברו על המחלוקת".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קיימים מספר חילוקי דעות במספר נושאים הקשורים לתקציב המדינה: לגבי תוכנית החיסכון המחליפה את קצבאות הילדים, גפני דורש שהאוצר יקח על עצמו את עלויות הניהול. באוצר מסרבים. כך גם קיים ויכוח על גובה מלגת הבטחת ההכנסה לאברכים.

מחלוקת אחת שנפתרה נוגעת לתקציב תלמידי ישיבות מחו"ל. סוכם בין גפני לכחלון שהסעיף יעלה להחלטת הממשלה בישיבתה הקרובה.

כזכור, תקציב המדינה חייב להגיע לאישור מליאת הכנסת עד לתאריך 17 בנובמבר.

בעקבות הוראת היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון, הוחלט שעד ליום ראשון בשבוע הקרוב כל ועדות הכנסת חייבות לסיים את ההצבעות על סעיפי תקציב המדינה, כדי שהמחלקה המשפטית והלוגיסטית של הכנסת תוכל לעמוד בקצב הכנת החוק.
משה כחלון משה גפני שר האוצר תקציב הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד