כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סכין קצבים ב-30 ש"ח: כך תוכנן הרצח

רצח הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד: כתב אישום שהוגש נגד המחבל שיזם את הפיגוע, חושף פרטים מעוררי חלחלה

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד המחבל שיזם ועודד את רצח הרב נחמיה לביא הי"ד ואהרון בנט הי"ד.

עבד אל עזיז מרעי (21) הינו חבר ארגון "הכותלה איסלמייה" וארגון חמאס שהוכרזו כהתאחדות בלתי מותרת.

על פי כתב האישום פנה אליו הרוצח מוהנד חלבי וביקש ממנו לסייע לו להיכנס לירושלים ולהתפלל במסגד אל אקצא. השניים הגיעו לירושלים וניסו להיכנס להר הבית, אך נתקלו בסירוב.

הרוצח ציין בפני הנאשם כי הוא חש רצון לסטור לשוטר שמנע ממנו להיכנס להר הבית, אך מרעי הציע לו לא להסתכן במעצר. עבד אל מרעי אמר למוהנד שאל לו להסתפק בסטירה, ואם ברצונו לבצע פעולה, עליו לבצע "משהו שווה".

מרעי נכנס לחנות כלי מטבח בעיר העתיקה, והמוכר בחנות הציג בפניו שני סכינים: האחת קטנה יותר במחיר של 25 ש"ח, והשנייה גדולה במחיר של 35 ש"ח. מרעי בחר בסכין הגדולה והיקרה מבין השתיים – סכין באורך כ-30 סנטימטרים וברוחב כחמישה סנטימטרים, בעלת ידית עץ ולהב מחודד, משום שזו התאימה יותר להוצאתה לפועל של תכניתו הרצחנית ולהצלחתה.


תיעוד פיגוע הדקירה

מרעי סיכם עם הרוצח כי יבצע פיגוע דקירה קטלני כנגד יהודים באמצעותה. מוהנד העביר לרשותו תעודות מזהות שהיו ברשותו ואת מכשיר הטלפון שלו והשניים נפרדו במילות עידוד.

סמוך לאחר מכן, רצח מוהנד באופן ברוטלי ואכזרי באמצעות הסכין את אהרון בנט ונחמיה לביא הי"ד, ופצע באורח קשה את אדל בנט, רעייתו.

מששמע הנאשם בחדשות על תוצאות הפיגוע הרצחני, נשא תפילת הודיה. יום למחרת, הרהר ברעיון לבצע בעצמו פיגוע דקירה רצחני נוסף דומה לזה שביצע יחד עם מוהנד. אך הוא נעצר.





טרור אהרון בנט נחמיה לביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד