כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המדינה החליטה על מימון מערכות בטיחות מצילות חיים

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני מברך על המהלך של שר התחבורה, מהלך שייטיב עם הבטיחות בדרכים בישראל. זהו צעד נכון להקניית כלי רכב בטוחים יותר בציי הרכב של מדינת ישראל"

המדינה החליטה על מימון מערכות בטיחות מצילות חיים
כבאות והצלה ירושלים


ממשלת ישראל אישרה השבוע (2 בנובמבר) צעד חשוב במאבק בתאונות הדרכים, אשר במסגרתו המדינה תממן מערכות בטיחות מצילות חיים בכלי הרכב משנת 2,000 ואילך.

מדובר במערכת בקרה סטייה מנתיב, המתריעה בפני הנהג על סטייה מחוץ לנתיב הנסיעה, מערכת ניטור מרחק מלפנים, המזהה מכשול מלפני כלי הרכב או אי שמירת מרחק ומערכת שמזהה הולכי רגל שחוצים את הכביש. בנוסף כלי רכב כבדים כמו אוטובוסים ומשאיות יחויבו להתקין את המערכת לזיהוי הולכי הרגל כתנאי לחידוש הרישיון. מערכות הבטיחות ימומנו במלואן על ידי המדינה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק שתמכה ועודדה את הכנסת האביזרים לכלל ציי הרכב בישראל: "אני מברך על המהלך של שר התחבורה, מלך שייטיב עם הבטיחות בדרכים בישראל. זהו צעד נכון להקניית כלי רכב בטוחים יותר בציי הרכב של מדינת ישראל. כולי תקווה שזוהי רק ההתחלה ובשלב השני משרד התחבורה יתיישר עם מדינות אירופה בהכנסת הטכוגרף הדיגיטאלי לכלי רכב כבדים כחובה. צעד כזה יכול לצמצם משמעותית את תאונות הדרכים הרבות במעורבות עם משאיות".

56% מכלי הרכב החדשים שיובאו לישראל בשנת 2014 היו ברמה הבטיחות הנמוכה ביותר, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. בשנת 2014 יובאו לישראל 281,445 כלי רכב פרטיים חדשים וכלי רכב מסחריים קלים.

על פי הנתונים, 156,944 כלי רכב שהם 56% מכלי הרכב שיובאו, היו בעלי רמת בטיחות נמוכה, בעלי ציון בטיחות של 0 או 1. מדובר בציון הבטיחות שניתן על ידי משרד התחבורה ומוטבע על גבי רישיון הרכב
101,035 כלי רכב, המהווים 35% מכלל כלי הרכב המיובאים, היו ברמת בטיחות סבירה, 2-5 ברמת האבזור הבטיחות.
ורק 24,466 כלי רכב, 9% מכלל כלי הרכב המיובאים לישראל, פחות מאחת מכל עשר מכוניות, היו מצוידות באביזרים ברמת בטיחות כזו שמשרד התחבורה מעניק להם את הציון 6-8 לבטיחות, ברישיון הרכב

הטכנולוגיה בשירות הצלת החיים:
מחקר של פרופ' שלמה בכור מכון המחקר רן נאור מהטכניון, מעריך כי ניתן להציל את חייהם של בני אדם רבים, לו יוכנסו אביזר בטיחות לכלי הרכב:
מחקר של פרופ' בכור (2012), בדק חמש מערכות בטיחות - מערכת התראה על נהיגה במהירות גבוהה מהמותר (SA), מערכת קריאת מצוקה אלחוטית אוטומאטית (Ecall), מערכת התרעה על סטייה מנתיב (LDW), מערכת התרעה על אי שמירת מרחק (FCW), ומערכת אשר מנטרת את נתוני הנסיעה והפקת מידע לניהול בטיחות (קופסא ירוקה).

המחקר בדק את שילוב המערכות במספר דרגות לכלי הרכב בישראל (50% מכלי הרכב, 80% מכלי הרכב ו-100%), בשתי תחנות זמן – שנת 2015 ושנת 2020.

על פי המחקר לו יותקנו המערכות הללו בכל כלי הרכב חייהם של רבים ינצלו בכל שנה:

• התקנת מערכת מוביליאיי או אייווקס יכולה להציל את חייהם של 48 בני אדם בכל שנה (כוללת התרעה על אי שמירת מרחק והתרעה על סטיה מנתיב).
• התקנת "קופסא ירוקה" (עלות של כ-750 שקלים) יכולה להציל את חייהם של 20 בני אדם בשנה.
• התקנה של מערכת לחצן מצוקה במקרה של תאונה (Ecall) יכולה להציל את חייהם של שבעה בני אדם בכל שנה.
• התקנה של מערכת המתריעה על נהיגה במהירות מופרזת יכולה להציל את חייהם של 23 בני אדם בכל שנה.
עמותת אור ירוק רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד