י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נלכדה בנס: תושבת עזה ריגלה בישראל

הותר לפרסום - תושבת עזה הנשואה לישראלי ריגלה עבור החמאס במשך תקופה ארוכה, צילמה מבנים ובדקה סידורי אבטחה

נלכדה בנס: תושבת עזה ריגלה בישראל
ך


הותר לפרסום - פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אזרחית ישראלית נסרין בת חסן, בת 40, בגין חשד לניסיונות פגיעה בבתי כנסת ובמוסדות ציבור ישראלים.

החשודה, אם לשבעה ילדים, קשרה קשר בעזה עם פעילי הארגון גדודי חללי אל אקצא, הצטרפה כחברה לארגון ותמורת כסף, ריגלה לטובת הארגון במדינת ישראל, צילמה מתקנים אסטרטגיים בעיר חיפה באמצעות הטלפון הנייד - לרבות נמל חיפה, תחנת המשטרה ובית המשפט בעיר, רשמה ותיעדה ידיעות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ומסרה את הידיעות ואת הצילומים לפעילי הארגון עת חזרתה לעזה.

על פי עובדות כתב האישום, מאז שנישאה לתושב רצועת עזה לפני כ- 15 שנים, התגוררה לסירוגין בעזה ובישראל, כשבשנה האחרונה התגוררה בעזה ונכנסה לישראל באמתלת ביקורי משפחה בחיפה.

לפני כשנתיים, קשרה נסרין קשר בעזה עם פעילי ארגון כתיבאת אלמוג'הדין, שהינו פלג של גדודי חללי אלאקצא והתגייסה לארגון לטובת ביצוע משימות עבור הארגון בתחומי מדינת ישראל. במסגרת זו, במהלך השנתיים האחרונות, נפגשה הנאשמת עם פעילי הארגון, קיבלה מהם משימות ריגול במדינת ישראל, בין היתר צילום מתקנים אסטרטגיים בשטח מדינת ישראל, בדגש על מקומות ממשלתיים.

נסרין נכנסה לישראל דרך מעבר ארז ובמהלך ביקורה בישראל, תיצפתה ואספה מידע אותו תיעדה בכתב אודות אבטחת נמל חיפה, תחנת הרכבת שבחיפה, משרד הפנים שבעיר, תחנת המשטרה החדשה בחיפה ובית המשפט, תוך שהיא מפרטת את כמות המאבטחים בכל אחד מהמיקומים ופועלם בעת בדיקות הביטחון.

את הצילומים צילמה בחשאיות, תוך כדי שהיא עושה עצמה משוחחת בטלפון או שולחת מסרונים, מתוך כוונה שלא למשוך תשומת לב. בנוסף, בעת הצילומים, בדקה הנאשמת לבקשת שולחיה מיקום מצלמות אבטחה במיקומים אותם צילמה ותיעדה בכתב את המידע, כמו כן, תיעדה בכתב מספר הכניסות שיש לכל מבנה.

בעת חזרתה לתחומי רצועת עזה, מסרה הנאשמת לפעילי הארגון בעזה את כרטיסי הזיכרון של הטלפון הנייד וכן את כל התיעוד שערכה בכתב.

בנוסף, בעת עברה הנאשמת בסמוך לבית כנסת בעיר, בחנה הנאשמת את האבטחה בו על מנת למסור הפרטים לפעילי אלמוג'הדין ומצאה כי בית הכנסת איננו מאובטח כלל. סמוך לאחר מכן, נפגשה הנאשמת עם עלי בחנותו, שם מסרה לו אודות ניסיון גיוס אחד שערכה ונכשל וכן מסרה לו כי ראתה שבבית הכנסת ברחוב הגיבורים בחיפה ישנם מתפללים רבים אך אין כל אבטחה במקום.

במהלך חודש מרץ 2015, הגיעה הנאשמת למוצב אימונים צבאיים של ארגון אלמוג'הדין בעזה, שם הדריכו אותה איך מרכיבים מטען חבלה על כל השלבים והיא הסכימה לבצע פיגוע בעזרת המטען לאחר שתעבור אימון נוסף בהכנת מטען חבלה, ובכך קשרה קשר לסייע לאויב במלחמתו בישראל וכן קשרה קשר לגרום למותם של ישראלים באשר הם ישראלים בכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

הנאשמת נעצרה במעבר ארז לפני שבועיים. כתב האישום מייחס לנאשמת ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, ריגול, מגע עם סוכן חוץ, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר ועוד.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה.
חמאס עזה נמל חיפה ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד