כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כחלון נגד מכירת גולן טלקום: "פגיעה אנושה"

שר האוצר יוצא למלחמה על הרפורמה הרשומה על שמו, ופנה לממונה על ההגבלים העסקיים שיפעל נגד עסקת הענק בסלולר

כחלון נגד מכירת גולן טלקום: "פגיעה אנושה"
פלאש90


שר האוצר, משה כחלון שיגר מכתב למ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד אורי שוורץ ובו הוא מביע את התנגדותו הנחרצת לאישור עסקת סלקום-גולן טלקום. בין השאר אמר שר האוצר כי "המיזוג של גולן וסלקום הוא טעות חמורה. מחירי השיחות יאמירו לרמה של מאות שקלים לחודש במקום עשרות שקלים שהציבור משלם כיום". שר האוצר הוסיף - "אישור המיזוג יחזיר אותנו לימים של חוסר תחרות והצרכנים יהפכו לקורבנות של המהלך".

כחלון: "הבוקר פורסם כי חברת סלקום בע"מ חתמה על הסכם לרכישת גולן טלקום בסכום מוערך של 1.6 מיליארד ₪. אני פונה אליכם בדחיפות על מנת להודיע כי משרד האוצר מתנגד לאישור העסקה ולהתריע בפניכם כי מתן אישור לרכישה זו יהווה פגיעה חמורה בתחרות בשוק הסלולר ויביא לעליית מחירים.

"כניסתה של גולן טלקום לשוק התאפשרה הודות למכרז בו ניתנו תנאים מרחיקי לכת לטובת עידוד כניסת מפעילים חדשים ועידוד התחרות בשוק. הודות לכניסתה של גולן טלקום ירדו הוצאות משקי הבית על הסלולר במאות ₪ בחודש כאשר הידע והטכנולוגיה מגיעים לכל שכבות האוכלוסייה במחירים נוחים ובאיכות גבוהה.

"בעת האחרונה ערכו הגורמים המקצועיים במשרדי סקירה נרחבת הבוחנת את ההיבטים הכלכליים של רכישת גולן טלקום ע"י מפעיל קיים. אני סבור כי הדבר הנכון עבור המשק והצרכנים הינו כי גולן טלקום תישאר בשוק כמפעיל עצמאי שאינו בבעלות של מפעיל קיים. אבקש כי תקיימו פגישות מקצועיות עם אנשי משרד טרם גיבוש עמדתכם.

"כאמור, בכל תרחיש אין לאשר לגולן טלקום ע"י מפעיל קיים ולגרום לקיומה של חברת סלולר עם נתח שוק של קרוב ל-40% תוך פגיעה אנושה בתחרות הקיימת בשוק."
משה כחלון גולן טלקום סלקום סלולרי רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד