כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נתניהו מגיב לסאגת המסבירן הלאומי

לאחר מתקפת שרי הממשלה על מינויו של ד"ר רן ברץ, משחרר ראש הממשלה הודעה • ברץ עצמו התנצל על הדברים

נתניהו. צילום: פלאש 90
נתניהו. צילום: פלאש 90


נמשכת הסערה סביב מינויו אמש (ד') של ד"ר דן ברץ לראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, המגיעה עד לחברי הממשלה - השרה גילה גמליאל והשר חיים כץ יצאו נגד המינוי, וגם יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג.

(עדכון 18:28) ראש הממשלה נתניהו התייחס לדברי ברץ, ואמר הערב כי "קראתי לראשונה את הדברים שפרסם ד"ר רן ברץ ברשת, לרבות על נשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור בארץ ובארה"ב. הם אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד"ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה".

ברץ עצמו פרסם התנצלות בעמוד הפייסבוק שלו וכתב - "אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור נוספים. אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן.

"הדברים שפרסמתי נכתבו בקלות הדעת ולעתים גם בבדיחות הדעת, בשפה שמתאימה לרשתות החברתיות ולאדם פרטי. ברור לי היטב שבתפקיד ממלכתי יש להתנהג ולהתבטא אחרת. ביקשתי מראש הממשלה הזדמנות ללבן איתו את הדברים בימים הקרובים".

כאמור - השרה לקידום השוויון החברתי גילה גמליאל מהליכוד הטילה ספק באשר להתאמתו של ברץ לתפקיד בעקבות דברים שאמר בעבר, ואמרה בראיון לערוץ הכנסת כי - "יש לשקול מחדש את המינוי, מאמינה שראש הממשלה יראה את התמונה המלאה ויקבל את ההחלטות בענין".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג התייחס היום לסערה בכנס הנהגות הקיבוצים, וקרא לפיטוריו המיידיים של ברץ ואמר: "ראש מערך ההסברה הלאומי איננו התוכי הפרטי של ראש הממשלה. זהו תפקיד ממלכתי חשוב בקודש הקודשים של ישראל, לשכת ראש הממשלה.

"אדם כזה שהתגולל על הנשיא אובמה, השמיץ את מזכיר המדינה קרי והחמור מכל - השפיל את נשיא מדינתו האהוב, הסמל החשוב מכל שלנו, חייב ללכת הביתה ומיד, עוד לפני שהגיע. זה היה שיקול דעת משובש לחשוב שאדם כזה מתאים לתפקיד ממלכתי ולכן אני תובע מנתניהו עצור מיד את מינויו של ברץ".

בנוסף לשורת התבטאויותיו נגד ריבלין, הנשיא אובמה ועוד, הבוקר פורסם בגלי צה"ל כי ראש מערך ההסברה החדש של משרד ראש הממשלה, רן ברץ, קרא במאמר דעה ב-2004 לבנות את בית המקדש השלישי בהר הבית. במאמר שפורסם לפני כעשור באתר NRG כתב ברץ: "הרצון לבנות את בית המקדש השלישי הוא ראוי, יהודי וציוני ממדרגה ראשונה והלוואי ותימצא הדרך לבנייה.

"זו אינה עילה למלחמה,שכן אם ירצו המוסלמים ויעשו זאת בשלווה ותוך כיבוד קדושת המקום ליהודים - הם יורשו להתפלל שם".
דן ברץ בנימין נתניהו הסברה רובי ריבלין חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד