כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צולמו כמי שתומכים ב'יש עתיד', ומכחישים: "עשו לנו תרגיל"

הם נקראו להצטלם תחת הכותרת "גאים לשרת" ו"קידוש השם" ומצאו עצמם בעמוד האחורי של "ידיעות אחרונות" כשהם מוצגים כמי שמתנגדים ליוזמה החרדית לשינוי חוק הגיוס, ותומכים בחוק הגיוס של יאיר לפיד • "זו הונאה"

צולמו כמי שתומכים ב'יש עתיד', ומכחישים: "עשו לנו תרגיל"


הבוקר (ה') הופתעו לוחמים לשעבר בגדוד "נצח יהודה" לגלות כי תמונתם משמשת לקידום הקמפיין נגד תיקון חוק הגיוס של לפיד, שהתקבל בכנסת הקודמת בידיעה בעמוד האחורי של "ידיעות אחרונות", שמציג אותם כמי ש"יוצאים נגד היוזמה לשנות את חוק הגיוס לחרדים".

בתמונה שהופיעה בעיתון הופיעו ארבעה בוגרי הגדוד החרדי - יואב ארוילי מאלעד, אלי גליק מבית שמש, יצחק ויסקי מטלמון ודוד זולדן מתל אביב. כותרת הגג של הכתבה בה הם מופיעים היא "הקרב על שינוי חוק השוויון בנטל יוצאת לדרך" - אין מקום לטעות, הכתב עמיחי אתאלי אף מציין כי ארבעתם "יוצאים נגד היוזמה לשנות את חוק הגיוס לחרדים".

"זה קרה אתמול", משחזר יואב ארוילי – חרדי תושב אלעד, אחד המצולמים בכתבה. "אמרו לנו שרוצים לצלם חיילים חרדים תחת הכותרת 'גאים לשרת', כדי להוכיח שיש גם חרדים שמשרתים בצבא. היום בבוקר אני רואה את התמונה שלי צמודה לציטוטים שמנוגדים לדעתי מכל וכל".

- אתה מתנגד ליוזמה לשינוי חוק הגיוס?

"חד משמעית לא! אני חושב שבחור שמחפש את עצמו ולא נמצא בישיבה בכל מקרה, גדוד 'נצח יהודה' הוא מקום מדהים. אבל בבחורי ישיבות אסור לגעת – חד משמעית. אני בעד לימוד תורה".

יואב מוסיף ואומר עוד: "יש לנו ילד בחור ישיבה - שאנחנו אלו שהתוו את דרכו. נשמע למישהו הגיוני שנצא בעד גיוס לומדי תורה? כנראה שהיינו תמימים מדי לחשוב שכלי תקשורת מבקש להראות אובייקטיביות ויצא שמצאנו את עצמנו במערבולת שנוגדת את הערכים שלנו. זה כואב ומכעיס מאוד".

גם אלי גליק, אומר באופן חד משמעית - "עבדו עלינו, נקודה. לא הצטלמנו לזה, אם היינו יודעים שזו המטרה - לא הייתי הולך". גליק מוסיף ואומר כי "מתוך התפקיד שהיה לי בתוך צה"ל אני יודע שהמצב היום הוא לא רע לחרדים, אבל לעולם לא אביע דעה נגד לומדי התורה - כי אני חושב שלומדי התורה חשובים ואין לנגוע בהם".

יצחק ויסקי, שגם הוא בין מצולמי הכתבה, אומר כי "אני הגעתי במטרה של גאים לשרת אני ממש לא חרד לנשק", בתגובה לשאלה האם השתמשו בהם. והוא גם ממש לא מתנגד לתיקון חוק הגיוס, כפי שהוצג. "אני תומך בשינוי החוק בכל מה שקשור לסנקציות פליליות", אומר ויסקי, "אבל מצד שני אני חושב שהגיע הזמן שהציבור החרדי ייקח אחריות, ומי שלא ראשו ורובו בלימוד - המקום שלו הוא במסלולי נצח יהודה השונים".

על יד התמונה מופיע ציטוט מפי דוד זולדן, שאומר כי "השינוי (שינוי החוק, ש.ח) יבלום את השתלבות החרדים בחברה ויעמיק את הקרע בעם - שפוגע בחוסן הלאומי והביטחוני שלנו. צריך להגיע לפשרה. עם ישראל חי על חרבו וגם הציבור החרדי חייב לדעת להגן על עצמו בכוח האמונה והנשק".

לדברי חלק מהמצולמים הם לא ידעו שהם אמורים לצרף ציטוט, ואם היו יודעים היו שולחים אחד כזה, שממש לא מזוהה עם הדעה אותה הביע זולדן. יש לציין כי בעבר השתתף זולדן בסרטון לקמפיין "יש עתיד" לכנסת, ולאחר מכן אמר ל'בחדרי חרדים' כי דבריו הוצאו מהקשרם.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הם תוקפים את פרסום הכתבה המגמתית, "אני מרגיש שזו הונאה", אומר אחד מהם, "באנו על מנת להצטלם ולעשות "קידוש השם", ומצאנו את עצמנו מקדמים קמפיין נגד לימוד התורה ונגד תיקון חוק הגיוס".

דוד זולדן מסר בתגובה: "מגמתם של אלו המכונים נציגי הציבור החרדי היא למסמס את החוק ולבלום את השתלבות החרדים בחברה, באמצעות דחייה נוספת. אני גאה בשירותי הצבאי וקורא לנוער החרדי שאין תורתו אומנותו לקום ולהתגייס. מי שעושה שימוש ציני בחוק ומנצלו להשתמטות, ראוי שינקטו נגדו סנקציות פליליות".

פנינו לכתב עמיחי אתאלי לקבלת תגובה, לכשתתקבל - נפרסמה.
גיוס ידיעות אחרונות לפיד זולדן נצח יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד