י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גורם מדיני ל'בחדרי חרדים': נתניהו החליט לבטל מינוי רן ברץ

בעקבות התבטאויותיו של ראש מערך ההסברה הלאומית החדש רן ברץ נגד הנשיא ריבלין, הנשיא אובמה והמגזר החרדי, אומר גורם מדיני כי ראש הממשלה חזר בו מהמינוי • מוקדם יותר שוחח נתניהו עם ג'ון קרי על המינוי הבעייתי

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


סערת מינוי ראש מערך ההסברה הלאומי: גורם מדיני אומר הערב (ה) בשיחה עם בחדרי חרדים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבטל את מינויו של רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומית במשרד ראש הממשלה, זאת בעקבות התבטאויות מביכות נגד נשיא המדינה רובי ריבלין, נשיא ארה"ב ברק אובמה ובכירים נוספים וכן כנגד המגזר החרדי.

מוקדם יותר הערב פורסם, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ואמר כי "אבחן מחדש את מינויו של רן ברץ", אולם גורמים מדיניים הגיבו ואמרו כי ראש הממשלה לא אמר שהוא מתכוון לשקול מחדש את המינוי, אלא לטפל בנושא עם שובו לארץ.

כזכור, אמש יצאה הודעה מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של ברץ, אך לא חלפו מספר שעות וכבר פורסמו דברים מביכים שכתב ברץ על בכירים ישראלים ואמריקנים. דברים שגרמו לשני שרים - חיים כץ וגילה גמליאל - להודיע כי צריך לשקול שוב את המינוי לתפקיד ואף לומר כי יתנגדו למינוי בממשלה.

בשבוע שעבר פרסם ברץ פוסט ובו תקף את הנשיא ריבלין: "זה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאע"ש. יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת".

"הנשיא שלכם, עובר במחנה, לוחץ לכולם אחד אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים שבטים. בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת", כתב.

וכך כתב ברץ באתר 'מידה' בתאריך 01/08/2015, אז התייחס למגזר החרדי בזלזול ופגיעה: "נתחיל עם האלימות בעולם החרדי. אמנם נכון, ניתן לטעון שבעבר החרדים היו אלימים יותר. בצעירותי הם היו זורקי אבנים סדרתיים בשבתות, מפגינים באלימות נגד שוטרים, מבעירים פחי זבל וחוסמים רחובות. כל זה שכך בשנים האחרונות. אבל מדוע? הסיבה פשוטה. החרדים לא התמתנו, אלא ישראל נכנעה לתכתיבי המגזר. "פשרה" קוראים לזה, אבל למעשה מדובר בוויתור מצד אחד בלבד. החרדים לא מוותרים על כלום, בזמן שאחרים מוותרים להם כדי שלא ייפגעו רגשותיהם הדתיים.

"כך שהאלימות השוכנת מתחת לפני השטח בעולם החרדי לא נעלמה, אלא פשוט ניצחה. מכירים את הדוגמא של הימין על כך שערבים מסתובבים חופשי ביישובים יהודיים אבל לא להפך? הנה דוגמא דומה. מה יקרה לחרדי שילך על שפת הים בתל-אביב? פחות או יותר כלום. הוא יכול אפילו לפתוח דוכן להנחת תפילין. עכשיו קחו את המשתזפות מהחוף ותעבירו אותן ללב שכונה חרדית. או סתם נסו לנסוע בה בשבת. התוצאה תהיה אלימה.

"החרדים לא השלימו עם העובדה שהם חיים במדינה מודרנית ולכן עליהם לחיות עם התנהגות של אזרחים חופשיים שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי המגזר שלהם. זו אשליה. הם פשוט הצליחו לקבל מהמדינה אוטונומיה, ובתנאים האלה אין להם שום צורך להיות אלימים. גרדו את השטח, כמו למשל בחוקי גיוס שוויוניים, והאלימות תפרוץ".

מוקדם יותר הערב פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה ובה נכתב: "קראתי לראשונה את הדברים שפרסם ד"ר רן ברץ ברשת, לרבות על נשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור בארץ ובארה"ב. הם אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד"ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה. ברץ עצמו גם התנצל בדף הפייסבוק האישי על דבריו שכתב בעבר".
ברץ מינוי נתניהו ביטול חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד