כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ליצמן מגלה: מתי ידבר עם לפיד?

שר הבריאות נשא דברים במסגרת יום עיון והתייחס לסכסוך בינו ובין יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד • צפו בוידאו

ליצמן מגלה: מתי ידבר עם לפיד?


על רקע פעילות המפלגות החרדיות לתיקון חוק הגיוס, מתייחס אמש (ה) שר הבריאות יעקב ליצמן לנושא ולסכסוך המתוקשר בינו ובין יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ומצהיר ש"אם לפיד יצביע בעד ביטול חוק הגיוס הקודם - אתחיל לדבר איתו". הדברים נאמרו במסגרת יום עיון לבריאות הנפש שנערך על ידי מרכז מנוח בבנייני האומה בירושלים.

השר ליצמן התייחס בדבריו ליחסיו עם לפיד ואמר: "אני עם לפיד לא מדבר. גם לא מאחורי הפרגוד ולא מאחורי הכנסת ולא בתוכו, לא מדבר איתו. שאלו אותי בכלי התקשורת למה. אמרתי לכלי התקשורת. דרך אגב הוא גם צלצל אלי בערב יום כיפור, הוא רצה לדבר איתי והוא לא קיבל. אמרתי לכולם שאמא אמרה לי אם אתה רואה אותו בצד אחד תעבור לצד השני, וזה בדיוק מה שאני עושה עם לפיד. אני רואה אותו בצד הזה - אני עובר לצד השני. לא רוצה חברים כאלו. מי שהשפיל אותנו והרביץ וגזר גזרות ועשה את הדברים הכי גרועים. רבותיי, לא איתנו".


קרדיט צילום לוידאו : עזרא טרבלסי וחיים עטון.

ליצמן המשיך והסביר מתי יסכים כן לסלוח ללפיד ולשוחח איתו, "אלא מאי. אומרים הוא חוזר בתשובה. יפה, אני בדרך כלל נוטה לאמין לבן אדם שרוצה להיות טוב, ובכדי לחזור בתשובה צריך לעשות איזה מעשה. זה שהוא הולך לכותל ולובש כיפה, אני מכיר כל כך הרבה גויים שבאים לכותל וכל אחד לובש איזה, כיפה מה זה אומר? חלילה הוא יהודי כשר, חלילה וחס, אבל אני אומר עצם הדבר לא אומר כלום. במה הוא יחזור בתשובה? אם בתוך שבוע שבועיים הוא יצביע בעד החוק לביטול של הגזרות של גיוס בני הישיבות שהוא עשה, אז אני ידוע שהוא חזר בתשובה. אם לא הוא אותו דבר כמו שהיה קודם ואסור לדבר איתו".

"גם על זה וגם על תקציב הישיבות וכל הגזרות שאנחנו עשינו כל כך הרבה סעיפים בהסכם הקואליציוני, ושאלו אותנו בליכוד למה כל כך הרבה סעיפים, ואמרנו תראו מה עשיתם לנו בקדנציה הקודמת. אם הוא יחזור בדברים האלו אני יודע שהוא חזר בתשובה, אם לא שיחפש לו חברים אחרים. מה לעשות הוא רוצה לחזור בתשובה כדי להיכנס לקואליציה. הוא חייב להיות שר. הוא היה שר אוצר והוא לא יודע מה זה או סי די, הוא לא למד ליבה. הוא שירת בצבא ככתב במחנה ואני בהמודיע, מה ההבדל?"

כזכור, ביום רביעי השבוע הופיעה באתר בחדרי חרדים כותרת "לפיד המסית חוזר", על דבריו של ח"כ לפיד בכנס שנערך כנגד תיקון חוק הגיוס - שם אמר כי תיקון החוק הוא נגד חיילי צה"ל, דברים המעוררים שנאה בקרב חיילי צה"ל נגד המגזר החרדי. בהמשך, לפיד התראיין בחדשות 2 וסיפר על שיחה שערך עם כתב בחדרי חרדים בעקבות הכותרת ולטענתו אין כאן מאבק של שנאת אחים אלא ויכוח לגיטימי. כתב בחדרי חרדים השיב בטור תגובה והסביר למה כונה לפיד מסית.
ליצמן לפיד גיוס חוק הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד