י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב לנדא על מלחמת הקפה: "כאן לא ת"א"

רבה של בני-ברק, הגרמי"ל לנדא, לא יעניק תעודות כשרות לבתי קפה מוזלים: "כאן לא יצעדו אנשים עם קפה ביד"

הגרמי"ל לנדא. צילום: יהודה פרקוביץ
הגרמי"ל לנדא. צילום: יהודה פרקוביץ


המאבק סביב "תרבות הזלילה" בעיר התורה והחסידות בני-ברק עולה שלב: רבה של העיר, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, מסרב להעניק מעתה כל תעודת כשרות למזנונים מוזלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במערכת הכשרות של אב"ד בני ברק הגרמי"ל לנדא, סירבו בשבוע האחרון לשלושה בעלי עסקים שפנו, לקבל תעודת כשרות למזנון מוזל.

בעלי העסקים נענו בשלילה בטענה כי "ברגע שכל עשר מטר בעיר צועדים אנשים עם קפה ביד זה נהפך למקום בילוי. זה מתאים רק לתל אביב, לרב לנדא אין בעיה שימכרו בזול, אבל כשזה נהפך לאופנה, הרב לנדא לא מוכן לתת הכשר, למרות שהוא לוקח סיכון שייקחו הכשר ממקום אחר".


קופיקס & שלוימלה. צילום: אהרן גולדשטיין

איש חינוך העוסק בנושא מספר ל'בחדרי חרדים' "החנות הראשונה נפתחה לפני חצי שנה וקיבלה הכשר מהרב לנדא - כי אז לא הסתמנה בעייה במכירת קפה וגלידה בזול. אבל ברגע שנפתחו עוד תשע חנויות המחדירות תרבות זרה, הדבר הזה צריך להיפסק - כל הסמינרים וכל הישיבות יאסרו לקנות בחנויות זה פשוט מגפה- יש דין בגמרא כל האוכל בשוק דומה לכלב".

"אני כבר יובל שנים בעיר, לא היה דבר כזה בבני ברק. תמיד הרב לנדא נלחם בפיצה שלא יהיה מקום בילוי ולא נתן כשרות לחנות פיצה. עתה בין רגע צמחו לנו מקומות שנהפכו למקומות בילוי. החנות שלוימל'ה שבהשגחת הרב לנדא נגרר למלחמה הוא לא התחיל כך".

המאבק צפוי לעלות שלב בשבוע הקרוב, עם איסור של מנהלי מוסדות על התלמידים לרכוש בחנויות שנפתחו בעיר כפטריות אחר הגשם, ואשר מציעות קפה ומאפה מוזל, מה שהביא לגל תחרות ולתרבות חדשה לטענת המוחים.

מאחורי המודעות שפורסמו ברחבי העיר ביום שישי האחרון וכן ביומונים 'המודיע' ו'המבשר' תחת הטייטל של ה'ועד לצביון העיר בני ברק', עומדים רבנים ואנשי חינוך ולא בעלי עסקים מתחרים כפי שהיו שטענו.
רבנים ומחנכים הרב לנדא קופיקס תרבות הזלילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד