י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אלפים הפגינו נגד מתווה הגז; 11 נעצרו

בארבעה מוקדים שונים ברחבי הארץ התכנסו האלפים למה שנראית כהפגנה הגדולה מאז המחאה החברתית ב-2011

ההפגנות נגד הגז אמש, צילום: תומר נויברג, פלאש90
ההפגנות נגד הגז אמש, צילום: תומר נויברג, פלאש90


מעל 7000 בני אדם השתתפו אמש (מוצ"ש) בארבעה מוקדים שונים ברחבי הארץ - בבאר שבע, בחיפה, ירושלים ותל אביב, במה שנחשב להפגנה החברתית הגדולה ביותר מאז המחאה החברתית ב-2011, נגד אישור מתווה הגז. במהלך ההפגנה נעצרו כ-11 מפגינים בתל אביב ובאר שבע.

ההפגנה התרחשה יומיים לאחר הודעתו של נתניהו ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני, לפיה בכוונתו לחתום בהקדם על סעיף 52, המאפשר לו לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים שמתנגד למתווה, מהלך שהתאפשר עקב התפטרותו של השר דרעי מתפקיד שר הכלכלה.

המפגינים נשאו שלטים בגנות ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון שהבטיח טרם הבחירות כי יפעל לפירוק המונופול, ושר הנגב הגליל והפריפריה דרעי, בו תלו תקוות כי ילחם לעצור את המתווה. בין השלטים הפופולריים בתל אביב היו - "לא תגזול", "עוצרים את שוד הגז", "גם ימין וגם שמאל מפרקים מונופול".

במהלך ההפגנות בתל אביב ובבאר שבע החלו עימותים בין השוטרים למפגינים - שמונה נעצרו בתל אביב, ושלושה בבאר שבע.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך המחאה שהתקיימה בתל אביב כנגד מתווה הגז בחרו מספר מפגינים שלא להישמע להוראות השוטרים והפרו את הסדר הציבורי. כוחות המשטרה שבמקום עצרו 8 מתפרעים.

"השוטרים חסמו את דרכם של המפגינים שניסו לפרוץ את החסימות על מנת לסגור את נתיבי איילון לתנועה. המשטרה תאפשר לקבוצות ויחידים להביע את מחאתם אך לא תאפשר להפר את הסדר הציבורי וחסימת צירי תנועה".











מחאה חברתית גז הפגנה מתווה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד