ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רעש בקופסה השחורה; פוטין השעה את הטיסות למצרים

לאחר שבוע של הכחשות - גם ברוסיה מבינים כי ייתכן ודאע"ש עומד מאחורי פיצוץ המטוס; רעש נשמע בקופסה השחורה ברגעים שטרם ההתרסקות

פוטין, פלאש90
פוטין, פלאש90


מכה לכלכלה המצרית - בעקבות החששות הכבדים כי הארגון הרצחני דאע"ש עומד מאחורי הפלת המטוס הרוסי בסיני, החליט פוטין להשעות את כל הטיסות מרוסיה למצרים, כך הודיע ביום שישי האחרון.

יצויין, כי לאחר שבוע בו רוסיה לא מיהרה להטיל את האשם בארגון המדינה האסלאמית - דאע"ש, עמו היא מנהלת מלחמת חורמה על אדמת סוריה, כעת היא בהחלט מפנה אליהם את האשם, וזאת על פי הדיווחים בתקשורת העולמית על כך שבקופסה השחורה שנמצאה במטוס, נשמע קול פיצוץ טרם ההתרסקות, מה שמחזק את הגרסה לפיה פצצה הוטמנה במטוס טרם המריא.

למרות ההערכות הללו, ברוסיה עדיין מכחישים באופן רשמי, ואומרים כי אין לפרש את ההחלטה להשעות את הטיסות - כהחלטה על כך שדאעש אשם בהתרסקות.


הפלת המטוס בחצי האי סיני לכאורה, כפי שתועד על ידי דעאש

כזכור, באסון התרסקות מטוס רוסי שהתרחש לפני כשבוע נהרגו 224 נוסעים ואנשי צוות. מניתוח הנתונים שנמצאו בקופסאות השחורות, עולה כי 23 דקות לאחר המראת המטוס מנמל שארם א-שייח' נשמעו רעשים חזקים ולא רגילים בתא הטייס. מיד לאחר רעשים אלו, המטוס ככל הנראה פוצץ והתרסק. זמן קצר לאחר המקרה מיהרה שלוחת דאע"ש בסיני ליטול אחריות על הפלת המטוס.

ארגון "המדינה האיסלאמית - דאע"ש" הצהיר כי הוא הפיל את המטוס בנקמה על המעורבות של מוסקבה במלחמה בסוריה, אולם ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל טען כי מומחי תעופה אישרו כי לא ייתכן ששלוחת הארגון בחצי האי הפילה מטוס בגובה של 9,450 מטר בהתבסס על כלי הנשק שידוע שיש בידיהם.

מטוס רוסיה פוטין דאעש מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד