י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סגירת מעגל: כשהניצול חיתן את המציל

הרב עובדיה יסאקוב, רבה של דערבנט, ניצל בנס מניסיון התנקשות מוסלמי, והשיב טובה למציל בדרך מפתיעה ויהודית

סגירת מעגל: כשהניצול חיתן את המציל


"חזרתי ממסע שחיטה אצל משפחות יהודיות בכפרים מסביב ל'דעברנט', השעה הייתה כבר לאחר חצות הלילה כשהחניתי את הרכב ליד הבית, וכשיצאתי זיהיתי דמות מוסלמית חשודה שפתחה מולי ביריות מאש חיה. הכאב פילח את לבי וצרחתי צרחות אימה. לאחר חודשים רבים, כששוחררתי בנסים גדולים ממוות לחיים, התברר לי, ששכן יהודי היה היחיד ששמע את הצרחות, הזעיק את כוחות ההצלה והמשטרה והצליח אף להבריח את הטרוריסט שרצה לעשות וידוא הריגה רח"ל..."

כך מתאר הרב עובדיה יסאקוב, רבה של דערבנט, את ניסיון ההתנקשות בחייו בידי מחבלים שעברו הכשרה בסוריה, והיה הקרבן הראשון שלהם. רק נס שמימי, בזכות ערנותו של שכנו היהודי, גרם לכך שהוא נותר בחיים.

השכן הצעיר, הוא בן למשפחה יהודית, והתקרב לתורה ומצוות על-ידי רב העיר ושליח חב"ד הרב עובדיה יסאקוב - הניצול בעצמו.

לא פלא הוא, שזרם ההתרגשות עבר בין כל משתתפי החופה והחתונה, כאשר הרב יסאקוב קידש מתחת לחופה את השכן הצעיר - זה שהציל אותו גשמית, והרב הציל אותו לפני כן רוחנית!

תחושת המעגל שנסגר ליוותה את כל המשתתפים בחתונה המרגשת, בו נישא השכן, התלמיד המציל, עם תלמידת 'מכון חיה מושקא' במוסקבה.

העיר ההיסטורית 'דערבנט', היא השנייה בגודלה ברפובליקה המוסלמית 'דאגיסטן' שברוסיה, על גבול צ'צ'ניה. ושמחה נוספת היתה בה השבוע, עם הכנסת ספר תורה מהודר תרומה האחים יעקובוב, שנחוגה ברוב פאר והדר בראשות רב העיר הרב יסאקוב, ובהשתתפות רב הקהילה הקווקזית במוסקבה הרב אברהם אילגוייב, אשר הביא עמו לכבודה של תורה, תומכיה ומשמחיה, את ברכתו של רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר מי שאחראי על המהפכה היהודית בדערבנט ועל הבאת תלמידו הרב יסאקוב למקום.









מוסקבה ניצול מציל וידוא הריגה דאגיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד