כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הבעלים של קופיקס מגיב: לא הפשקווילים, ולא המתחרים ייעצרו אותנו

מלחמת הקפה בבני ברק: אבי כץ עונה לכל השאלות הקשות • האם הוא בא 'לעשות סיבוב'? • מה ההבדל בין קופיקס ל'כפר השעשועים'? • ומדוע הוא לא חושש מפשקווילים ואיומים? • וגם: מחמאה נדירה מחבר הוועדה למען השבת

אבי כץ בעלי 'קופיקס'. צילום: פלאש 90
אבי כץ בעלי 'קופיקס'. צילום: פלאש 90


סערת תרבות הזלילה שהתפתחה בעיר בני ברק ובמרכזה, עם הקמתן של חנויות הקופיקס בכל פינה בעיר, מכה גלים עם החלטתו של הגרמי"ל לנדא שלא להעניק יותר כשרות לחנויות מן הסוג הזה.

אבי כץ, מייסד רשת קופיקס, המתמודד בעת האחרונה עם מתקפה לא קלה בשל שבירת השוק בעיר, התארח בקבוצת "מרכז התקשורת" - שם ענה לשאלות בנושא.

"מייסד הועד למען מתפללי איצקוביץ העשוקים", פתח כץ בהומור כשהוא מתכוון לוועד למען טוהר העיר בני ברק, "הסניף המדובר הוא השביעי שנפתח מתוך תשעה עתידיים סך הכל. הראשון נפתח לפני יותר מחצי שנה וכולם רק שיבחו אותנו. פתאום כשנפתחו מיקומים שיש בהם תחרות נתעורר הכל ולא בכדי. כשיש שיטפון המים זורמים ושוטפים הכל. קופיקס זאת עובדה בארץ ובבני ברק".

כץ, למוד נסיון וקשיים מפתיחת סניפים בערים אחרות, סיפר: "בנתניה ריתכו חנויות, בתחנה מרכזית הרביצו מכות, בבאר שבע הביאו בדואים לאיים ובבני ברק מחלקים פשקווילים. זה יגמר עם 9 סניפים שעומדים בקריטוריונים המחמירים של הרב לנדא: לא יושבים ולא פתוחים לאחר 11 והמוצרים ארוזים".



חוץ מהמלחמה על ה'ערכים' ישנם רבים המאשימים את כץ כפותח עסקים סדרתי הגוזר קופונים על גב הזכיינים. ״תעשה הכל שפתיחת רשת קופיקס בכלל, והסניפים בבני ברק בפרט, לא יכשירו את הדור הבא של פושטי הרגל במגזר החרדי..״ ביקש אחד המשתתפים וכץ השיב לו בפרוטרוט בנתונים המדויקים של עלויות הפעלת סניף קופיקס והראה כי בשורה התחתונה נשאר לזכיין בממוצע כ-40 אלף שקלים בחודש (לפני מס הכנסה)".

תחקיר ישן בדק את המחירים בסופר שלך, והם יקרים - במקרים מסויימים במאות אחוזים, למרות זאת אתה נחשב לבשורה טובה בקרב הציבור. מדוע אתה לא פונה לקהל החרדי בסופרים ועד כמה חשוב לך?

"התחקיר בסופרים הוא תמיד מוטה. אם אתה נותן לערוץ מסויים את החשיפה, הערוץ השני ימצא מוצרים עתירי אריזה שמטבעם יהיו פר יחידת מידה יקרים יותר. ברור שבקבוק שמן זית שתפרק לשבעה בקבוקים המחיר פר 100 סי.סי. יהיה יקר. מתוך 700 מוצרים כ-200 יוצאים זול יותר פר יחידת מידה, 200 יקרים יותר ו-200 במחיר הרגיל, בכל מקרה נשאר חסכון של 30% שלא נזרק ויש כאלה שזה משמעותי להם".

לגבי סופרים חרדים ציין: ״אנחנו רחוקים עדיין בגלל ההכשרים. מי ששיתף פעולה איתנו אלו חברות גדולות שההכשרים שלהם לא מיוחדים. לגבי רווחי הזכיין זה כן עסק שלי כי אתה יודע שכשהתינוק שלך חולה הוא יקיא עליך ולא על מישהו מהרחוב״.

״החולים מכפר השעשועים והכל בדולר.. מקיאים על אחרים ברחוב..״ אמר אחד החברים, בעקיצה ברורה והתגובה הייתה "ההבדל בזיכיון כאן הוא שכאן אין אובליגו ואשראי לזכיין, כך שהוא לא יכול לנסוע בג'יפ ולקנות מפטיר יונה ולהאשים אחרים בחובות. כל מה שנקנה משולם בסופ"ש במזומן והרווח פנוי ואמיתי כמו ירקן, כך שאין מקום להסתבכות בחובות".

"בואו נשים על השולחן. אני הייתי שותף של דודי ויסמן חצי חצי, כאשר הוא פתח במלחמה על השבת נפרדנו בעל כורחי והוא קנה את חלקי. זה היה ב-2008 החנות הראשונה שנסגרה של הכל בדולר או כפר השעשועים נסגרה 4 או 5 שנים לאחר מכן. אז רדו ממני בענין הזה..." הוסיף כץ.

אתה לא חושש שבעקבות האיסורים של מוסדות הלימוד לקנות אצלך, לא ישתלם לך להשאיר את הסניפים בבני ברק?

"לא הפשקווילים, לא המתחרים ובטח לא הדרך שתעמיד בפני הנוער משימה שלא יעמדו בה ובטח ובטח הקנאים שנמצאים גם בקבוצה הזאת יוכלו לעצור את הדבר המדהים שקוראים לו 'כל המוצרים בחמישה שקלים'".

"אני לא מתערב בויכוח", ציין חבר הקבוצה הרב אמיר קריספל, "רק ברצוני להודות לך על פעולותיך הברוכות למען השבת. לדעתי אתה אחד הקצינים הבכירים. של המלחמה בשמירת השבת בארץ ועל זה מגיע לך יישר כח גדול!"

כץ הוסיף ואמר: "ישנו ארגון שהוציא מיליון שקלים בשנתיים האחרונות על פעולות השבת קוראים לו 'שבת מנוחה' ואשאיר לכם לנחש מי התורם היחיד של כל הסכום. רק אתן רמז ואומר שאין מאבק אחד בעשרים שנה האחרונות על השבת שלא היה לי בו יד. למישהו ששואל למה אני מצליח זו גם סוג של תשובה. אני משחק בקבוצה שהיא בצד של הקב"ה וכשהוא בקבוצה שלך, ברוך ה' לא שורפים לך חנויות ופשקווילים לא עושים לך כלום", סיים כץ והבטיח לחברים המודאגים שייפתחו סניפי קופיקס בעוד ערים...
אבי כץ קופיקס מחירים מלחמת תרבות הזלילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד