י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרסום ראשון: הלו"ז המלא - כך יעבור חוק הגיוס בתוך שבועיים

הבוקר עלה תיקון חוק הגיוס לדיון בפורום ראשי המפלגות, ולאחר ויכוח עם היועץ המשפטי לממשלה נקבע כי יגיע לממשלה בראשון הבא • מיד לאחר מכן, במקביל לתקציב - יעבור בשלוש קריאות • פרסום ראשון של הלו"ז המלא

פרסום ראשון: הלו"ז המלא - כך יעבור חוק הגיוס בתוך שבועיים


פרסום ראשון: תיקון חוק הגיוס נכנס להילוך גבוה ודרמטי, וכבר בתוך שבועיים יתוקן החוק בהתאם לסיכום עם החרדים.

הבוקר (א) התכנסו פורום ראשי המפלגות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, ודנו בקידום תיקון חוק הגיוס - כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. בישיבה דרשו הנציגים החרדים - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר יהודת התורה השר יעקב ליצמן - מראש הממשלה לעמוד בסיכום הקואליציוני להעביר את התיקון החוק בשלושה קריאות במקביל לאישור התקציב.יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, נעדר מהישיבה בעקבות הדיונים המרתוניים עקב החובה לסיים היום את ההצבעות על תקציב המדינה בועדת הכספים.

הנציגים החרדים דרשו לאשר היום בממשלה את תיקון חוק הגיוס, אך היועץ המשפטי לממשלה טען שזה לא אפשרי כי צריך לפרסם את תזכיר החוק 21 יום לפני ההצבעה בממשלה. לבסוף הגיעו להסכמה על קיצור הזמן, והחוק יעלה בשבוע הבא ביום ראשון בממשלה.

לבחדרי חרדים נודע, כי בישיבת ראשי המפלגות סוכם לעמוד בלוח הזמנים ולסיים את אישור תיקון הכנסת בשלושה קריאות עד לתאריך 19 לנובמבר - בשבוע הבא ביום חמישי, שהוא תאריך אחרון לאישור תקציב המדינה.

לוח הזמנים צפוף מאוד: ביום ראשון בשבוע הבא יעלה תיקון החוק להצבעה בממשלה. כבר למחרת החוק יעלה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, וביום רביעי החוק יעבור בקריאה שניה ושלישית.

הנציגים החרדים רואים בשבועיים הקרובים ימים דרמטיים, אשר ישפיעו על קיום פרטי ההסכם הקואליציוני, כי באם לא יעמדו בלוח הזמנים שנקבע בהסכם הקואליציוני לתיקון חוק הגיוס ולשאר ההבטחות הקואליציוניות - המהלך יגרום לעיכוב אישור התקציב, במה שעשוי להשליך על קיום הממשלה.
גיוס חרדים תיקון סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד