כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אושרה 'תוכנית החסכון' • גפני: "הסכמנו - אבל אני מתנצל על כך"

גפני מברך ועוקץ את ליצמן: לאחר מאבק מר עם האוצר, ועדת הכספים אישרה העלאה חלקית של קצבאות הילדים ואת מתווה התכנית לחיסכון ארוך טווח - לכל ילד • מי יהיו זכאים, ואיך תעבוד התוכנית? כל הפרטים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


ועדת הכספים אישרה הערב (א'), העלאה חלקית של קצבאות הילדים, ואת מתווה התכנית לחיסכון ארוך טווח, לכל ילד עד גיל 18.

לפי התוכנית, הגדלת קצבאות הילדים היא רטרואקטיבית מה-1.5.15. הכסף בתכנית החיסכון יירשם אישית על שמו של כל ילד, והכסף ינוהל בחשבון מיוחד אליו יוכלו ההורים להוסיף כסף עד גובה השווה להפקדות של המדינה.



צילום: אבי שיף

ועוד מפרטי התוכנית: כל ילד יוכל למשוך את הכספים מגיל 18 ואילך, ללא תנאים, והכסף יהיה פטור ממס. עוד בעת משיכת הכספים.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הביע אי נחת מהמיתווה, ומתח ביקורת על אנשי משרד האוצר בשל התנאים שביקשו לחייב בתוכנית החיסכון ואמר: "אני מבקש סליחה מתושבי ישראל על התוכנית הזו".

גפני הוסיף: "בהסכם הקואליציוני כתוב שחוזרים לקצבאות ילדים כמו ב-2012 נקודה. הייתם צריכים לערוך כל חודש הגדלה של קצבאות ילדים. עשיתם הסכם לפיו אין כסף עכשיו, מה שהתברר כלא נכון. והסכמנו אנחנו ב'יהדות התורה'. ואני מתנצל בפני אזרחי מדינת ישראל שיש להם ילדים שהסכמנו לזה".

חרף הסתייגויות אנשי האוצר, הודיע גפני עוד במהלך הדיונים כי "אין בכוונתו לוותר בעניין תכנית החיסכון, זאת מכיוון שמלכתחילה דובר על החזרת קצבאות הילדים למצב שהיה עד 2012, כלומר להגדיל את הקצבאות בשיעור משמעותי יותר".

וגם הקצבאות יוגדלו
במקביל לתכנית החיסכון, הוועדה אישרה, כי הקצבאות יוגדלו באופן הבא: בעד הילד הראשון והחמישי ואילך הקצבה תוגדל מ-140 ₪ ל-150 ₪ ובעד הילד השני, השלישי והרביעי הקצבה תגדל מ-140 ₪ ל-188 ₪. הגדלת הקצבאות תיכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2017.


עוד אושר, כי דמי הניהול של תכניות החיסכון ישולמו ע"י המדינה ובעת משיכת הכספים בגיל 18 המוסד לביטוח לאומי יעביר לידי הילד את הסכום הצבור בתוספת של עוד 500 שקל. זאת על-מנת לפצות על תשלומי מס על הריבית.

אם הילד לא ימשוך את הכספים אלא בגיל 21, אזי יהיה זכאי לעוד 500 ש"ח תוספת ובסה"כ 1,000 ש"ח בעת המשיכה.

עוד אישרה הוועדה, כי הוריו של ילד יוכלו למשוך את הכספים לפני גיל 18 במידה ורופא יאשר שיש צורך בכספים לצרכיו הרפואיים.

לגבי ילדים עד גיל 15, תיפתח גם עבורם תכנית חיסכון וגם הם יוכלו למשוך את הכספים בגיל 18 או 21 ולקבל את המענקים בגין המשיכה, בדיוק כמו ילדים שתקופת החיסכון עבורם ארוכה יותר.
גפני אוצר כספים תוכנית חסכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד