כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכנסת דנה: האם יקבע שכר לחברי מועצת העיר?

אפילו ראש העיר אבוטבול הגיע לדיון בועדת הפנים של הכנסת, וכמו כולם תמך בהצעה להעניק שכר הולם לחברי מועצות הערים

כיכר ספרא. צילום: פלאש 90
כיכר ספרא. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90


ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (ב') על הסדרת סוגיות תקני כוח אדם, שכר ושירותי משרד בלשכות ראשי ערים, סגני ראש עיר וחברי מועצת העיר.

ח”כ אורי מקלב סגן ראש העיר ירושלים לשעבר קרא בדיון בוועדת הפנים להקים ועדה ציבורית לקביעת שכר ותגמול לחברי מועצה ברשויות המקומיות.

לדבריו - ”החוק מעניק סמכויות לחברי מועצה אבל כובל את ידם. יש מי שמעוניין להחליש את כוח חברי המועצה ולחזק את ידי הפקידים שמקבלים שכר. מדובר ב-3500 חברי מועצה ברחבי הארץ וכיום הזכויות של חברי מועצת עיר הן רק לשכה וטלפונים ואף לא מזכירות, ויש רשויות שאף פחות מזה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם אמר בדיון כי "מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שלא מתגמלת את חברי מועצות העיר שלה. אין שום היגיון שחברי המועצות המייצגים ציבור גדול לא יתוגמלו ובמקרים רבים אף יוציאו כספים אישיים למימון פעילותם הציבורית".

לדברי אמסלם: "חברי מועצת העיר נמצאים בפעילות ציבורית סביב השעון. הם חברים בוועדות, מכהנים כראשי ועדות סטטוטוריות ועוסקים כמעט רוב היום בפעילות ציבורית אינטנסיבית. כשמדובר בחברי מועצת העיר יש רק סנקציות והגבלים. חבר מועצה שלא הגיע לשלוש ישיבות ברצף יכול למצוא עצמו מחוץ למועצה. איזה פרס נותנים לאחד שמגיע לכל הישיבות וממלא את כל המשימות המוטלות עליו?!

"המדינה צריכה להיות הגורם המאזן בין הכוח שיש לראש העיר לבין הכוח שאנו חייבים להעניק לחברי המועצה, שראויים לתגמול או לפחות להחזר הוצאות".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אמר בדיון כי הוא תומך בלתת תגמול לחברי המועצה כי זה מיצר מחויבות. לדבריו - "יש לי חברי מועצה שעובדים 15 שעות ביום בהתנדבות ומוסרים נפש למען הציבור".

ח״כ רחל עזריה מכולנו, לשעבר סגנית ראש העיר ירושלים אמר כי ״הדמוקרטיה בנויה על איזונים ובלמים ותפקיד המדינה לדאוג לכך שאלה מתקיימים. ההצבעה בשני פתקים לראש עיר ולמועצת העיר נתנה כח גדול מאוד לראש העיר על חשבון מועצת העיר, והמדינה צריכה לדאוג לאזן ולתת כוח גם לחברי מועצה.

"מאז קום המדינה הערים גדלו מאוד, וחבר מועצה היום מייצג אלפי אנשים בערים הגדולות וצריך את התנאים לעשות את עבודתו. המינימום שהייתי מציעה לתת לחברי המועצה זה לפחות החזרי הוצאות, אבל גם זה לא קיים. יש חוסר פרופורציה מוחלט בין הכוח של ראש עיר לזה של חבר המועצה, ומי שנפגע מכך אלה התושבים ששולחים נבחרי ציבור לייצגם ללא תנאים בסיסיים".
אבוטבול כנסת חברי מועצה עירייה מוניציפלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד