ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האם יידחה תיקון חוק הגיוס?

יו"ר הקואליציה צחי הנגבי מבקש לדחות את ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על תיקון החוק - עד לאחר התקציב

ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


האם הנציגים החרדים בכנסת יסוגו מדרישתם להעביר את תיקון חוק הגיוס במקביל לתקציב?

יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי, אמר הבוקר (ב') בועדת הכנסת כי יפעל לשכנע את הנציגים החרדים לדחות את ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על תיקון חוק הגיוס בכדי לערוך דיונים מסודרים בועדת חוץ וביטחון על פרטי החוק.

הנגבי אמר כי תיקון חוק הגיוס יובא בשבוע הבא ביום שני להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה בתחילת סדר היום של ישיבת המליאה. הנגבי ציין כי אינו יכול להתחייב למועד לקריאה שנייה שלישית לחוק הגיוס. לדבריו בכוונתו "לשכנע את מי שצריך, לקיים דיון רציני בנושא בוועדת חוץ וביטחון. עוד הוסיף כי "אין המטרה למרוח, אלא לקיים דיון רציני".

יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן סיכם: "נצביע כרגע רק על הנחת התיקון לחוק הגיוס בקריאה ראשונה בלבד. אם הממשלה תבקש, נביא להצבעה דיון נוסף".

בתגובה, אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס ליו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי בישיבת הנהלת הקואליציה: "לא תהיה הצבעה בשניה ושלישית על חוק התקציב, ללא הצבעה בשניה ושלישית על חוק הגיוס".

יו"ר הקואליציה צחי הנגבי השיב לח"כ מוזס, כי כוונת הקואליציה לקבל את הסכמת הסיעות החרדיות לכך, שחוק הגיוס יאושר רק בקריאה ראשונה לפני התקציב ובקריאה שניה ושלישית שבוע לאחר מכן.

מיד לאחר ישיבת הנהלת הקואליציה התקיימה בשנית ועדת כנסת בענין סדרי הדיון של שבוע התקציב. מוזס דרש מצחי הנגבי, שוב, להצהיר כי כוונת הקואליציה לאשר את חוק הגיוס בכל הקריאות במקביל לתקציב. צחי השיב בהצהרה: אם הממשלה תדרוש, שנאשר את חוק הגיוס גם בשניה ושלישית, נשנה את סדרי הדיון ונפעל בהתאם.

כזכור, בחדרי חרדים חשף אתמול את תוכן ישיבת פורום ראשי מפלגות הקואליציה, בה סוכם כי תיקון חוק הגיוס יגיע להצבעה בממשלה ביום ראשון הקרוב, למחרת ביום שני החוק יעלה במליאה בקריאה ראשונה וביום רביעי החוק יאושר בקריאה שניה ושלישית. השרים החרדים שהשתתפו בפןרום ראשי הסיעות דרשו לאשר את חוק התקציב במקביל לאישור תיקון חוק הגיוס. במפלגות החרדיות רואים בשבועיים הקרובות חלון הזדמנויות בכדי להוציא לפועל את סעיפי ההסכם הקואליציוני.

גורם ביהדות התורה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי מנסה בימים האחרונים לדחות את אישור חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית, בטענה ללוח זמנים צפוף, אך במפלגות החרדיות עדיין מתעקשים שתיקון החוק יבוצע במלואו כבר בשבוע הבא.

החרדים מתבססים על ההסכם הקואליציוני, בו סוכם כי תיקון חוק הגיוס יובא לאישור הכנסת במקביל לאישור תקציב המדינה, צעד שנועד להבטיח את ביצוע ההסכם.
חוק הגיוס חרדים צחי הנגבי תיקון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד