י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ישראל יפה: אות 'מגשים ישראל' הוענק לאגד

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "ארץ ישראל יפה היא ארץ שיש בה תחבורה ציבורית איכותית, מהירה ויעילה"

ישראל יפה: אות 'מגשים ישראל' הוענק לאגד


במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, הוענק אות מגשים ישראל לשנת 2015 לאגד. האות מוענק מדי שנה, זו השנה ה-38, על ידי המועצה לישראל יפה לארגונים ומוסדות מרכזיים בישראל שבלטו ותרמו באופן מיוחד לאיכות החיים והסביבה של מדינת ישראל, תוך שהם מבטאים הגשמת חזון ותרומה ניכרת לעיצוב פני המדינה והקהילות שבה. על פי נימוקי הועדה הוועדה הציבורית האות הוענק השנה לאגד נבחרה משום היותה הראשונה להפעיל תחבורה ציבורית בישראל, וכן על הישגיה בתחומי איכות השירות וגילויי התחשבות למופת בקהילה ובסביבה, במשך למעלה מ-80 שנה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שהמעמד נערך בהשתתפותו אמר, כי ארץ ישראל יפה היא ארץ שיש בה תחבורה ציבורית איכותית ויעילה. "אין מקום בארצנו שאליו לא יגיע אגד", אמר הנשיא. בדבריו ציין בערגה את נסיעותיו בקווי אגד במרחבי הארץ "עוד זכורה לי הנסיעה בקווי המקשר בירושלים לפני איחודה עם אגד". בדבריו אמר עוד נשיא המדינה כי ""בימים כאלו, בהם הקיטוב בחברה גדל, נראה כי רק היום יום יכול לחבר אותנו. היום ברור לנו יותר מתמיד כי ארץ ישראל יפה היא ארץ בעלת תחבורה ציבורית יעילה, מהירה וירוקה". נשיא המדינה שיבח את פועלה של המועצה לישראל יפה למען איכות החיים בארץ. "לפעמים נדמה לנו כי במציאות המורכבת של החיים בישראל אין מקום או זמן להרהורים על אסתטיקה ואיכות חיים. אך השנים האחרונות לימדו אותנו כי איכות חיינו כאן היא בעלת משמעות הכרחית ואינה בגדר מותרות".

אברהם כץ-עוז, יו"ר "המועצה לישראל יפה" ובעבר שר בממשלות ישראל, פתח את דבריו במחאה על הפגיעה בכבודו של נשיא המדינה: "פגיעה בכבודו ותפקידו של נשיא המדינה היא פגיעה בכל אחד מאתנו בארץ". בהתייחסו להענקת האות לאגד אמר: "העשייה של אגד נפרשת על פני דורות, החל מלפני קום המדינה ועד לימינו אלה. אגד מלווה את הציבור הישראלי הן באירועים מרכזיים כדוגמת מערכות ישראל והן ביומיום בעשייה בלתי פוסקת ומפרכת כמשרתת הציבור" .

אבי פרידמן, יו"ר "אגד": "אנו נרגשים מקבלת אות מגשים ישראל. מסעו של אגד שלוב במסעו של עם ישראל בארצו, בהקמת המדינה ובהגנה עליה כבר 82 שנים. לאגד היה תפקיד מרכזי בכל מלחמות ישראל, במבצעים הצבאיים ובמבצעי קליטת העלייה הגדולים בתולדות המדינה. למרבה הצעראגד הפכה לא פעם יעד לפיגועי טרור כמו גם בשבועות האחרונים. נהגינו ועובדינו נקראו פעם אחר פעם ותמיד התייצבו ומילאו את המשימות, פעמים רבות תוך חירוף נפש. בשנים האחרונות אנו מקדישים משאבים רבים לשיפור חוויית הנסיעה ולהעמקת תודעת השירות תוך הטמעה של כלים ושירותים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות. קמפיין הנהג שלנו שהסתיים לפני שבוע חשף בפנינו את פניהם היפות של נהגי אגד כפי שסופרו ע"י אלפי נוסעים. אני מצדיע לאלי בן גיגי שנבחר לנהג שלנו 2015 ולשמונת הנהגים שהגיעו גמר והצליחו לרגש את עשרות אלפי הנוסעים שנטלו חלק בתחרות." את דבריו סיים בפסוק מתפילת הדרך: "יהי רצון מלפניך...שתוליכנו לשלום ותדריכנו לשלום ותגיענו למחוז חפצנו לחיים לשמחה ולשלום ותחזירנו לשלום".

באירוע השתתפו חברי מזכירות אגד, חברי הנהלה, מנהלי תנועה ו-18 נהגי אגד שנבחרו בשנתיים האחרונות ע"י אלפי נוסעים בתואר "הנהג שלנו". באירוע שהתקיים במוסד וון ליר הסמוך לבית הנשיא בירושלים, השתתפו בכירים במשק וברשויות בישראל, בני ביטון, ראש עיריית דימונה, צבי צרפתי, סגן ראש עיריית כפר-סבא, שמואל גרינברג סגן ראש עיריית בית שמש, מיכאל אלפר, סגן ראש עיריית חיפה, עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, צביקה לבנת, מבעלי קבוצת תעבורה, נציגים בכירים מחברת וולוו, נציגים מחברת בזק און ליין ורבים נוספים שהגיעו לחלוק כבוד לחברה הוותיקה.
אגד ישראל יפה ריבלין פרס תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד