ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

חזית חרדית: לא מוותרים בגיוס

חברי הכנסת ב'יהדות התורה' החליטו: לא מוותרים על העברת תיקון חוק הגיוס במלואו, עוד לפני התקציב

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


יהדות התורה לא מוותרת על תיקון חוק הגיוס במקביל לתקציב: חברי הסיעה דורשים הצבעה על תיקון חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כבר ביום רביעי בשבוע הבא, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר היום (ב) לבחדרי חרדים: "הקואליציה חייבת לעמוד בסיכום שבהסכם הקואליציוני ולהעביר את חוק הגיוס במקביל לאישור התקציב ביום רביעי הבא. לא ויתרנו על הדרישה שלנו. הסכם חייבים לקיים".

סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, אומר לבחדרי חרדים כי הוא מתנגד לדחיית מועד ההצבעה לאישור חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית. לדברי פרוש, "בעבר דרשנו שלא יהיו סנקציות פליליות בחוק וזה הסעיף המרכזי שהולך להשתנות ושעליו דיברו ודנו במליאה כבר הרבה, ואין סיבה מוצדקת לדחות את ההצבעה בשביל דיון חוזר על אותו עניין".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, אמר לבחדרי חרדים ביציאה מישיבת סיעת יהדות התורה שנערכה היום: "אנחנו בסיעת יהדות התורה סיכמנו שהסכמים חייבים לכבד, אם ההסכם אומר שחוק הגיוס חייב להיות לםני חוק תקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית, וזה סיכום שלנו עם ראש הממשלה, אנחנו מקווים שראש הממשלה כשיביא ביום ראשון את החוק לממשלה אז הוא יודיע שיעבור גם בקריאה שניה ושלישית לפני התקציב. הטענה שלהם שאם יעבירו את החוק מהר זה יגרום להסתה, זה בדיוק ההיפך מהמציאות. ככל שזה יתארך - ההסתה תגדל יותר".

ח"כ ישראל אייכלר אמר לבחדרי חרדים: "הזהרתי מפני 'חול המועד רבין', שאם חוק הגיוס יעבור בשבוע הבא בקריאה ראשונה ורק לאחר אישור התקציב יעברו קריאות שניה ושלישית אז כל התקופה מלפני הקריאה הראשונה, עד שבוע ימים יקרה לנו מה שקןרה ב'חול המועד רבין'. הכוונה, מי"א חשוון ועד הרביעי לנובמבר כל שנה יש פסטיבל רצח רבין, וכך יהיה לנו פסטיבל גיוס שבוע או שבועיים, ואחר כך יגידו לנו שיש לחץ ציבורי כזה שאולי יש לדחות בעוד חודש או חודשיים.
ואז אנחנו נפסיד את זה. לכן יש להעביר את חוק הגיוס בשבוע הבאה ולסיים את הסיפור".

מוקדם יותר היום בישיבת הנהלת הקואליציה, אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, כי הוא דורש מהקואליציה לעמוד בסיכומים, ולאשר את חוק הגיוס גם בקריאה שניה ושלישית, עוד לפני אישור התקציב בקריאה שניה ושלישית.

יו"ר הקואליציה צחי הנגבי השיב למוזס, כי כוונת הקואליציה לקבל את הסכמת הסיעות החרדיות לכך, שחוק הגיוס יאושר רק בראשונה לפני התקציב והשניה והשלישית שבוע לאחר מכן. מיד לאחר ישיבת הנהלת הקואליציה התקיימה בשנית ועדת כנסת בענין סדרי הדיון של שבוע התקציב. מוזס דרש מצחי הנגבי, שוב, להצהיר כי כוונת הקואליציה לאשר את חוק הגיוס בכל הקריאות במקביל לתקציב. הנגבי השיב בהצהרה: אם הממשלה תדרוש, שנאשר את חוק הגיוס גם בשניה ושלישית, נשנה את סדרי הדיון ונפעל בהתאם.
ליצמן מוזס יהדות התורה חוק הגיוס תיקון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד