כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סערה בעקבות דברי יעלון: "מי בריון?"

גבאי בית הכנסת בגבעת זאב מאיים בתביעה נגד שר הבטחון בוגי יעלון: "פתור את הבעייה במקום להוציא דיבה"

סערה בעקבות דברי יעלון: "מי בריון?"
ליאור מזרחי, פלאש90


שר הביטחון יעלון התייחס היום (ב'), להריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, ואמר כי בהתאם לפסיקת בג"צ המבנה יהרס כבר בימים הקרובים. "היה צריך לעשות זאת מזמן" אמר יעלון בתדרוך לכתבים בלשכתו בתל אביב. אנשי גבעת זאב הגיבו לדבריו בחריפות.

"בית הכנסת נבנה שם", אמר יעלון, "אחרי שקבוצה של בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום שמה בית כנסת.

"אני מבין שיש פה רגישות של הקהילה, לכן שלחתי מבנה יביל של 135 מטרים כחלופה זמנית. היביל נשלח לגבעת זאב", אבל לדבריו ראש המועצה סירב והחזיר את המבנה למגרש של משרד הביטחון. "הם מנסים לסחוט".

יעלון גם מתח ביקורת על חברי כנסת שלדבריו מלבים את הקיצונים נגד כוחות הביטחון: "הגיבוי שצעירים כאלה, שזורקים שקיות שתן ואבנים על אנשי הביטחון, מקבלים מפוליטיקאים - זה זרע הפורענות", אמר. "אחר כך - בל נתפלא שהם לוקחים את החוק לידיים".


''מוכנים להתאבד. בג''צ לא יהודים'' - גבאי בית הכנסת בגבעת זאב, זועם. צילום: עזרא ענתבי

ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי, הגיב: "ההאשמות הזויות, מופרכות ומשוללות כל יסוד וכל שיש בהן הוא הכפשת שמה הטוב של קהילת בית הכנסת המונה 400 משפחות, וכן הכתמת שמם הטוב של כלל תושבי גבעת זאב.

"נראה כי כל מטרת דבריו של שר הביטחון היא הסחת דעת הציבור מאוזלת ידה של הממשלה בסיוע בעניין ההרס הצפוי לבית הכנסת".

גבאי בית הכנסת, אריה בנימין, הגיב בחריפות לדברים וקרא לשר הביטחון להסיר את חסינותו: "חבורת בריונים? בושה וכלימה - בוגי הסר את חסינותך ותתבע.

"בית הכנסת "איילת השחר" הוקם לפני כ-15 שנה, בבית הכנסת מעל 200 מתפללים, במקום פועל כולל של מעל 40 אברכים, כולם אזרחים לתפארת". אומר בנימין, "הקרקע עליה בנוי בית הכנסת נרכשה על ידינו בכסף מלא, במקום להוציא דיבתם של אזרחים - פתור מיד את המשבר ואל תיתן לבית כנסת מפואר ומלא תורה לההרס".,
איילת השחר בית כנסת הריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד