כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החלטה לילית: אין שביתה ברכבת הקלה

הירושלמים יכולים לשחרר אנחת רווחה - בינתיים: השביתה שתוכננה ברכבת הקלה, בוטלה לאחר דיון לילי

הרכבת הקלה. צילום: קובי הר צבי
הרכבת הקלה. צילום: קובי הר צבי


בתום הדיון שהסתיים לאחר חצות הלילה (ג') בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קיבל בית הדין בראשות השופטת שרה ברוינר ישרזדה, את בקשת הנהלת הרכבת הקלה לצו מניעה נגד השביתה שתוכננה לבוקר על ידי ועד הנהגים וההסתדרות.

תוקף הצו הוא לשבוע ימים עד ליום 16/11/201. השופטת הורתה לצדדים להמשיך במשא ומתן מזורז בתקופה זו.

כ-70 נהגי הרכבת הקלה היו צפויים לפתוח הבוקר (ג') בשביתה, בטענה למבוי סתום אליו הגיע המו"מ עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקתם.

לפי הודעת ההסתדרות, הצעדים הארגוניים יחלו לאחר שלא נותרו כלים נוספים בידי הנהגים, המנהלים מזה חצי שנה מו"מ מול הנהלת הרכבת, שמתנהגת באטימות כלפיהם ומנהלת עמם מו"מ שלא בתום-לב. זאת, תוך שהיא מבקשת להנציח את אופני ההעסקה הנוכחיים בחברה ואת היות הנהגים עובדים שעתיים במשרות חלקיות, המשתכרים שכר נמוך.

כאמור, השופטת נעתרה לצו המניעה, והבוקר הנוסעים לא צפויים לחוש בשינוי. "הפערים הם לא גדולים ולכן כדאי לתת עוד דחיפה למשא ומתן ולא ליצור בשלב זה קושי נוסף לתושבים בירושלים" אמרה השופטת ברוינר-ישרזדה.

באת כוח הרכבת הקלה עו"ד סיגל פעיל אמרה בדיון: "אין סיבה שתהיה שביתה, אסור להחזיק את הציבור כבן ערובה. הגשנו הצעה דרמטית וחסרת תקדים של עלייה משמעותית בשכר הנהגים, אף מעבר לשכר החדש של נהגי האוטובוס על פי ההסדר שנחתם כעת".
רכבת הקלה שביתה הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד