כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הנגבי לחרדים: תנו אמון בקואליציה

ראשי 'יהדות התורה' במגעים מרתוניים מול יו"ר הכנסת ויו"ר הקואליציה בניסיון לא לדחות את ההצבעה על חוק הגיוס

יו"ר הקואליציה צחי הנגבי, צילום: פלאש90
יו"ר הקואליציה צחי הנגבי, צילום: פלאש90 צילום: פלאש90


האם ההצבעה הסופית על חוק הגיוס תדחה? אתמול (ב') בשעות הערב נפגשו הנציגים החרדים בכנסת - שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בלשכתו בכנסת, ודנו איתו בשאלת מועד ההצבעה על תיקון חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הפגישה עם יו"ר הכנסת העלו החרדים את חששם שחוק הגיוס ידחה בעקבות אישור של תקציב המדינה, ודרשו לאפשר להכניס את תיקון חוק הגיוס לסדר היום של יום רביעי להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

יו"ר הכנסת אדלשטיין נתן לנציגים החרדים להבין כי לא שייך להכניס את תיקון חוק הגיוס בשלוש קריאות לסדר היום בעקבות ההצבעות על התקציב, הצדדים סיכמו לנסות למצוא פתרון.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מוקדם יותר אתמול התכנסו בכנסת שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש, עם יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי.

בישיבה דרשו החרדים לעמוד בהסכם הקואליציוני המחייב העברת חוק התקציב במגביל לאישור תיקון חוק הגיוס. לטענת הנגבי יש צורך של בדיונים של מספר ימים בוועדת חוץ וביטחון על החוק, ובעקבות ההצבעות על התקציב הדבר לא מתאפשר. הנגבי ביקש את אמונם של הנציגים החרדים והתחייב לעביר את החוק בשבוע שלאחר מכן, אך טרם קיבל את הסכמת החרדים לכך.

ח"כי יהדות התורה מאוחדים; "יהיה לנו פסטיבל רבין"
שר הבריאות יעקב ליצמן אומר אתמול ל'בחדרי חרדים' כי "הקואליציה חייבת לעמוד בסיכום שבהסכם הקואליציוני ולהעביר את חוק הגיוס במקביל לאישור התקציב ביום רביעי הבא. לא ויתרנו על הדרישה שלנו, הסכם חייבים לקיים".

סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מתנגד לדחיית מועד ההצבעה לאישור חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית. לדברי פרוש, "בעבר דרשנו שלא יהיו סנקציות פליליות בחוק וזה הסעיף המרכזי שהולך להשתנות ושעליו דיברו ודנו במליאה כבר הרבה, ואין סיבה מוצדקת לדחות את ההצבעה בשביל דיון חוזר על אותו עניין".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, אמר ל'בחדרי חרדים' ביציאה מישיבת סיעת יהדות התורה שנערכה היום: "אנחנו בסיעת יהדות התורה סיכמנו שהסכמים חייבים לכבד, אם ההסכם אומר שחוק הגיוס חייב להיות לפני חוק תקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית, וזה סיכום שלנו עם ראש הממשלה, אנחנו מקווים שראש הממשלה כשיביא ביום ראשון את החוק לממשלה אז הוא יודיע שיעבור גם בקריאה שניה ושלישית לפני התקציב. הטענה שלהם שאם יעבירו את החוק מהר זה יגרום להסתה, זה בדיוק ההיפך מהמציאות. ככל שזה יתארך - ההסתה תגדל יותר".

ח"כ ישראל אייכלר אמר ל'בחדרי חרדים': "הזהרתי מפני 'חול המועד רבין', שאם חוק הגיוס יעבור בשבוע הבא בקריאה ראשונה ורק לאחר אישור התקציב יעברו קריאות שניה ושלישית אז כל התקופה מלפני הקריאה הראשונה, עד שבוע ימים יקרה לנו מה שקורה ב'חול המועד רבין'.

"הכוונה, מי"א חשוון ועד הרביעי לנובמבר כל שנה יש פסטיבל רצח רבין, וכך יהיה לנו פסטיבל גיוס שבוע או שבועיים, ואחר כך יגידו לנו שיש לחץ ציבורי כזה שאולי יש לדחות בעוד חודש או חודשיים. ואז אנחנו נפסיד את זה. לכן יש להעביר את חוק הגיוס בשבוע הבאה ולסיים את הסיפור".
הצבעה חוק הגיוס תקציב הנגבי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד