י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו בחגיגה: בנצי גופשטיין הגיע לכנסת

יו"ר 'להבה' הגיע לדיון שנערך בעניינו והותקף מכל עבר • את הדיון ניהל חבר הכנסת סמוטריץ' • תיעוד מרתק

גופשטיין בכנסת היום. צילום: פלאש 90
גופשטיין בכנסת היום. צילום: פלאש 90


דיון סוער מאד נערך הבוקר (ג') בועדת הפנים של הכנסת בנוגע לפעילות ארגון להב"ה - במהלך הישיבה הוציא ממלא מקום היו"ר ח"כ בצלאל סמוטריץ את ח"כ מיכל רוזין שלוש פעמים, וכן את הח"כים יואל חסון, עיסווי פריג' ותמר זנדברג, לאחר שהפריעו לסדר הדיון.



עיקר התרעומת הייתה על כך שבדיון נכח מנכ"ל להב"ה בנצי גופשטיין, ושנציגי הפרקליטות לא הגיעו לדיון. ח"כ מיכל רוזין הקריאה שורה של אירועי תקיפה אלימים בהם השתתפו אנשי להב"ה והוסיפה - "ואתה יושב פה עם החיוך שלך. ילדים יורקים על אנשים. זה חינוך ליהדות?". כמו כן הקריאה רוזין את מכתבו של משה פרץ, שותף ברולדין בשדרות ממילא, שתיאר תקיפה אלימה של אנשי להב"ה את עובדי בית הקפה לפני כחודש, כשכוחות הביטחון פינו את הערבים במקום את המתפרעים.

ח"כ יואל חסון: "המהלך שדווקא אתה (ח"כ סמוטריץ) מנהל את הדיון משמעותי. אם לא היית ח"כ היית אתה נמצא באותו מקום". לאחר מכן פנה בדבריו לבנצי גופשטיין, מנכ"ל להב"ה - "אתה צריך להיות פסול מלהיכנס לבית הזה. אתה מייצג מה שהמשטרים החשוכים ביותר ייצגו. חזרתי מברלין, פגשנו חברי פרלמנט שעוסקים היום בהלקאה עצמית על דברים לא כאלה שונים ממה שאתה מוביל".

ח"כ עבדאללה אבו מערוף אמר לגופשטיין - "אתה נאצי. מה אכפת לך עם מי מישהו מתחתן? אתה גזען נאצי". ח"כ מיכל רוזין אמרה - "כשזה יהיה נגד החוק תקים מחנות השמדה. זה מה שאתה רוצה. ואתה גם מקבל כסף מהמדינה".

נציג משרד המשפטים אמר כי "הסיכום שהושג אתמול לפיו נגיע למסור דיווח לוועדה סוכם לפני שנודע לנו שגופשטיין ישתתף בדיון". מ"מ היו"ר, ח"כ סמוטריץ: "מה חשבתם? שהוא יצפה בדיון בטלויזיה?" בשל קריאות הביניים הרמות של ח"כ מיכל רוזין הוא ביקש מהסדרנים להוציאה: "אי אפשר לנהל דיון". ונציג משרד המשפטים השלים - "הפרקליטות מנהלת עימותים עם נאשמים רק בבית המשפט. לכן החלטנו לא להגיע לדיון".

ח"כ זוהיר בהלול: "דגל שחור צריך להתנוסס היום מעל הכנסת, זו בושה וכלימה שוועדת הפנים מכילה את האדם הגזען הזה שהקדיש את חייו לפגוע במרקמי החיים העדינים במדינה שלנו. איך ייתכן שכעת נותנים לגיטימציה לאיש כזה שכל חייו ותוחלתו היא שנאה יוקדת?".

ח"כ אילן גילאון אמר כי "אני מתנצל שאקום ואצא כי אינני רוצה לשמוע את האיש הזה. אני לא דמוקרט גדול. הבעיה המרכזית שכל כך הרבה פעמים שקלו להוציא את העורלה של התשפוכת של הקו-קלאס-קלן. אין לי עניין להיות חלק מהמיצג הבזוי הזה. אתם הסיוט הציוני. אתם האג'נדה של המוות".

ח"כ אוסמה סעדי - "בושה שטרוריסט נמצא בין כותלי הכנסת ויושב לצד נציג משרד המשפטים ומול משטרת ישראל. הוא סרטן בגוף החברה הישראלית, זה דאעש יהודי. אני גיניתי פגיעה באזרחים אבל לא שמעתי אותך (פונה לח"כ סמוטריץ') מגנה את להב"ה בפתיחת הדיון. לא שמעתי מילה ממך נגד. אני רוצה לדעת מי הזמין את גופשטיין".
ועדת פנים כנסת בנצי גופשטיין בצלאל סמוטריץ להבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד