י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משרדי הפרסום שמים קץ לחרם על 'הפלס'

משרדי הפרסום הגדולים התאגדו ובמהלך מתואם החליטו - נמאס לנו מהמהומה בשוק הפירסום החרדי, מתחילים לפרסם ב'הפלס'. יתד בהודעה: מודעים למהלך, הוא לא בהסכמתנו, גדולי ישראל אסרו ורק "הפה שאסר הוא הפה שיתיר". צעירי הדגל מבטיחים: נאבק נגד מי שיפרסם בפלס. חשיפת "בחדרי חרדים"

יתד מול הפלס. צילום: בחדרי חרדים
יתד מול הפלס. צילום: בחדרי חרדים


חשיפת "בחדרי חרדים" הבוקר מייצרת טלטלה של ממש במחלוקת הליטאית שמגיעה להתפתחות פרק כלכלי מרתק בפרשה: כמה ממשרדי הפרסום הגדולים במגזר, שנמנעו עד כה מלפרסם בעיתון 'הפלס' בהתאם להוראותיהם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, החליטו בתיאום ביניהם כי הם מתחילים לפרסם בקרוב בעיתון, במהלך שלטענתם מתואם גם עם אנשי יתד נאמן.

משרדי הפרסום נקלעו לסערה שנוצרה עם הפיצול בעולם הליטאי. סערה שהכניסה אותם לתוך סחרחורת, שכללה החרמת מפרסמים, הטרדות טלפוניות והצקות אישיות - למשרדי הפרסום, מנהלי השיווק ובכירים אחרים, ומעבר לכל ספגו ירידה משמעותית בהיקפי תקציבי הפרסום, נוכח הקפאת תקציבים של חברות רבות אשר החליטו להשעות או לצמצם את תקציבי הפרסום בשל כאבי-הראש שעברו מצד שוק הפרסום החרדי. הטלטלה הזו אף גרמה לפגיעה בהכנסות לעיתונים חרדים אחרים מלבד יתד, וגם אלו יצרו לחץ פנימי בעולם השיווק, להביא לפתרון ולחיסול התופעה.

מנגד, מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי הגיב לפרסומים בחריפות וייחס אותם לקבוצת 'הפלג הירושלמי': "אין, לא היה ולא יהיה (אא״כ תתקבל הוראה אחרת מרבותינו שליט״א) שום הסכם, דיאלוג, הבנות וכד׳ עם הקבוצה המסוכנת הזאת. זה לא סוד שבמשך שלוש שנים עומדים כל המפרסמים ביתד נאמן ומשרדי הפרסום תחת טרור נוראי וקשה על כל פרסום בעיתון. לאחרונה, שני משרדים הגיעו למצב שמבחינתם השארת המצב הקיים יגרום להם לקריסה, ולכן הודיעו לי כי הם מעוניינים להגיע לפתרון כלשהו", חושף אורלנסקי.

זליג אורלנסקי מנכ"ל יתד נאמן. צילום: ישראל ברדוגו צילום: זליג אורלנסקי מנכ"ל יתד נאמן. צילום: ישראל ברדוגו
זליג אורלנסקי מנכ"ל יתד נאמן. צילום: ישראל ברדוגו

"כשהודיעו לי שזו החלטתם הבהרתי להם שגם אם אני מבין לליבם הרי שמרגע שיצא מכתבם של גדולי ישראל בענין העיתון הנ״ל אינני יכול לשתף איתם פעולה. ואך ורק הפה שאסר הוא שיכול להתיר. שיהיה ברור: אינני מרוצה מהמצב ואינני משלים איתו. נשב בימים הקרובים לקבל החלטה כיצד לפעול וזאת לאחר שנקבל את המידע המדוייק. שוטה או רשע מי שחושב ששיקולי הפרסום או חוסר הפרסום ביתד נאמן גרמו או יגרמו לנו לתמוך בסוג של כניעה והסכמה לפרסום שם", מסיים נציגם של גדולי ישראל ב'יתד' את דבריו הכואבים.

במקביל, מפרסם מטה מאבק חדש שהוקם היום על ידי צעירי 'דגל התורה' תחת השם "אלה שלא נכנעו", הודעת אזהרה חריפה: "אנו ציבור בני התורה הנלחם למען כבוד רבותיו בשנים האחרונות. אנו שבזמן מבחן הראנו כלפי עם ועולם את עוצמתה של היהדות החרדית שלא נכנעת ולא מוותרת בשום מצב בעד כל הון שבעולם. מבטיחים אנו! גם אם מכל הסיבות שבעולם כאלה ואחרות הוחלט ע"י מאן דהו שאין ברירה... וחייבים... אנו לא שם! כבוד רבותינו חשוב לאין ערוך מאילוצים כלכליים ככל שיהיו.

"אנו מודיעים בזאת באזהרה חמורה! כל עסק שהוא שיקרר את האמבטיה ויפר את הוראת רבותינו במכתב הידוע בדבר הפירסום בעיתון 'הפלס' - עיתון המבזה ומשפיל באופן קבע את רבותינו שליט"א. דע לך! ציבור בני התורה ילחם על כבוד רבותיו כפי שכבר הוכיח בעבר לבעל אולם מסויים שנאלץ למוכרו בעת האחרונה בעקבות תמיכתו בביזוי גדולי ישראל. ראה הוזהרת!"

נתי גרוסמן עורך הפלס. צילום: פלאש 90צילום: נתי גרוסמן עורך הפלס. צילום: פלאש 90
נתי גרוסמן עורך הפלס. צילום: פלאש 90

אחד הצעירים אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "כל מפרסם בר דעת מבין שאם קבוצה קטנה ושולית כל כך עשתה להם כזה רעש וכאב ראש, הם יספגו פי כמה וכמה נזק אם כלל הציבור הליטאי יתאגד למאבק על כבוד רבותיו. אני ממליץ להם להעיף מבט בתמונת הרבבות מעצרת הבחירות של 'דגל' בבני ברק ולהבין במי הם עתידים לפגוע".

עם זאת יש לציין כי משרדי הפרסום מחזיקים בתקציבי עתק, אשר מניעים ומחזיקים כל מדיה תקשורתית חרדית כיום - מהלך חזיתי נגדם ייחשב לחציית קו ולצעד מסוכן.

במקביל, מרגיע גורם במשרדי הפרסום בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ומבהיר: "נכון לעכשיו לא מדובר על פרסום מהותי כמו כל שאר העיתונים, אלא בעלה תאנה של פרסום מינורי למראית עין, כדי שלא יוכלו לצעוק ולהתלונן שמחרימים מישהו. לכן, כל יציאה למלחמה מיותרת ומזיקה".
הפלס יתד נאמן מפרסמים גדולי ישראל הטרדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד