י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב של פולין כועס על המצב בקרקוב

ועד הקהילה ביצע מחטף ומינה רב חדש • הרב מיכאל שודריך ל'בחדרי חרדים': "מצפצפים על כל הרבנים"

הרב מיכאל שודריך. צילום: ויקפדיה
הרב מיכאל שודריך. צילום: ויקפדיה


סערת הרב בקרקוב: "לא נעבור על העניין לסדר היום, זה תקדים מסוכן", כך אומר רבה של פולין מיכאל שודריך ל'בחדרי חרדים', לאחר שוועד הקהילה המקומית מינה רב חדש.

ועד הקהילה בקרקוב שבפולין, ערך מחטף ומינה את הרב יהודה גורדון לרבה של העיר. זאת לאחר שפיטר את הרב הקודם, בשל סירובו לאפשר לאדם שאינו שומר שבת לשמש כחזן בראש השנה בבית הכנסת המרכזי.

לפני חודשיים פרסמנו כאן לראשונה אודות פיטוריו של הרב גור אריה, רבה הראשי של קרקוב בשל סירובו לאפשר לועד הקהילה לקבוע מי יעבור לפני התיבה. הרב סירב להיענות לדרישות הועד, ועבר להתפלל בבית כנסת קטן, במקום בבית הכנסת המרכזי.

למחרת יום כיפור, קיבל הרב גור אריה מכתב פיטורין. הרב גור אריה פנה לרב הראשי של פולין ולרבנים בארץ ובאירופה וקיבל את תמיכתם.

למרות ניסיונות הגישור, ולמרות שהנושא מוןנח על שולחן בית המשפט המקומי, זה לא הפריע לועד הקהילה למנות השבוע את הרב יהודה גורדון לרב העיר.

הרב מיכאל שודריך אומר היום ל'בחדרי חרדים', "זהו תקדים חמור ביותר ואסור לעבור על כך לסדר היום.

"לא יתכן שוועד הקהילה יצפצף על הרב הראשי של פולין ועל דיעות רבני אירופה כולם, וימנו לעצמם רבנים כרצונם. הרב גור אריה משרת את הקהילה כבר שנים רבות.

"ועד הקהילה ניסה להשתלט על כל הנושאים הקשורים לרב, כדוגמת ענייני הכשרות ונושאים אחרים. בערב ראש השנה הגדיל הוועד לעשות כאשר ניסה להכתיב לרב מי הם החזנים שיעברו לפני התיבה, זאת למרות שבשלושים השנים האחרונות משמש במקום כבעל תפילה הרב גלוק - יהודי ירא שמים. הרב גור אריה הביע את התנגדותו והוועד עמד על שלו ובעלי התפילה שאינם שומרי שבת הופיעו בבית הכנסת המרכזי והתפללו לפני הקהל.

"אני לא נגד המינוי כי אני אפילו לא מכיר את הרב גורדון, אבל אני נגד המחטף והעובדה שהועד לקח את הסמכות לבחור רב מבלי לידע את הרב הראשי של פולין".
פולין קרקוב רבנים אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד