כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ביבי בעד הרפורמים • החרדים זועמים

ראש הממשלה הצהיר בארה"ב על תמיכתו ברפורמים • החרדים: "דברים חמורים - נדרוש הבהרות"

ביבי בעד הרפורמים • החרדים זועמים
חיים כץ


"אני מתחייב שהרפורמים ירגישו בבית בישראל", כך הצהיר הערב (ג'), ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הערב בפני הפורום המרכזי של יהדות ארה"ב, והתייחס לדברי רן ברץ שכינה את הרפורמים 'אוייב'.

הוא הצהיר: "אני מתחייב שכל היהודים, בין רפורמים, בין קונסרבטיבים ובין אורתודוקסים - ירגישו תמיד בבית בישראל. האחדות של העם היהודי חשובה בכל זמן ובמיוחד בזמן הזה. יש גל של אנטישמיות באירופה ובעיות נוספות".

"אני מיניתי את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט", סיפר, "כדי לפתוח דיון בין הזרמים הדתיים ביהדות, כדי שהזרמים יישבו יחד וידונו בבעיות כדי להגיע לפתרונות. כל יהודי צריך להרגיש שהכותל שייך לו וכל יהודי צריך להרגיש רצוי בישראל", אמר ורימז על פרשת נשות הכותל.

נתניהו הוסיף: "בפעם הראשונה ממשלת ישראל יחד עם הסוכנות היהודית ישקיעו ויחזקו את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בתוך מדינת ישראל".

הח"כים החרדים מחו על הדברים וח"כ משה גפני מ'יהדות התורה' הגיב: "הרפורמים תוקעים סכין בתורת ישראל, מה שנתניהו אמר חמור מאד ונדרוש הבהרות כשישוב לארץ".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "דברי רה"מ בעד הרפורמים פוגעים בנו ונוגדים במפורש את ההסכם הקואליציוני שנחתם איתנו. לאורך הדורות ידענו כי הרפורמים והקונסרבטיבים קורעים את העם היהודי ואסור לתת להם יד לפגיעה בתורת ישראל. חבל שראש הממשלה נתן להם ביטוי ונעשה הכל שהתחייבותו זו לא תקויים".

יו"ר סיעת ש"ס ח״כ יואב בן צור אמר הערב: ״עמדת היהדות הנאמנה בנוגע לתנועה הרפורמית ידועה והיא מתנגדת לדרכה מכל וכל. עמדה זו לא תשתנה״

נתניהו גם דיבר אודות יחסי ישראל-ארה"ב ואמר: "השנים האחרונות לא היו קלות ביחסי המדינות, אבל אנחנו זוכרים שתי עובדות: האחת היא שלישראל אין חברה טובה יותר מאמריקה ולאמריקה אין חברה טובה יותר מישראל. השניה היא שיש רק מדינה אחת ליהודים ואנחנו צריכים לפעול כדי לאחד את כל היהודים ולשמור על המדינה היהודית".

הוא גם סיפר על שיחתו עם הנשיא אובמה "אמרתי שאני מחוייב לחזון שתי המדינות", הצהיר, גם אם הרעיון לא ניתן להשגה היום, אני מקווה שאפשר יהיה להשיג אותו בעתיד. כאשר תהיה הנהגה פלסטינית שמוכנה להכיר בישראל כמדינה יהודית - יהיה שלום".

עוד הוסיף כי "ישראל מקיימת בימים אלה מגעים שקטים עם מדינות ערביות, שמבינות שישראל אינה האויב האמיתי שלהן.

בצל ביקורו של ראש הממשלה נתניה בארה"ב ופגישתו עם הנשיא אובמה ,נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נענה להזמנת נשיא ארה״ב ועתיד להגיע לביקור רשמי בבית הלבן בתחילת דצמבר.

השניים עתידים להוועד בוושינגטון ולדון בחיזוק היחסים האיתנים בין המדינות לאור אתגרי התקופה.
נתניהו רפורמים ארהב חרדים קונסורבטיבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד