י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מוזס מאשים: כחלון מתעלם מהמצוקה החרדית

יו"ר סיעת 'יהדות התורה מאשים את כחלון: "לא שמעתי שום הצעה קונקרטית לפתרון מצוקת הדיור לציבור החרדי"

מוזס במליאת הכנסת. צילום: פלאש 90
מוזס במליאת הכנסת. צילום: פלאש 90


מוזס: שר האוצר לא מציג פתרון למצוקת הדיור החרדי. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, מאשים היום (ג'), את משה כחלון על שאינו מציג פתרון מעשי לציבור החרדי.

"עקבתי היום אחר הדיון בנושא הפתרון למצוקת הדיור, בהשתתפות שר האוצר בוועדת הכלכלה, ולא שמעתי שום הצעה קונקרטית לפתרון מצוקת הדיור לציבור החרדי, שלדברי שר השיכון במליאת הכנסת לפני שבועיים, מהווה 20% מהדרישה".

"במגזר החרדי הציבור מתגורר במחסנים ובחניונים מאולתרים. לפני חמש שנים, בהיותי גם חבר ועדת הכלכלה וגם יושב-ראש השדולה לדיור, הבאתי חברי כנסת לסיור בשכונות החרדיות כדי שיראו באילו תנאים מתגוררים זוגות צעירים. כאן, במרחק 500 מטר מהכנסת. בתנאים לא תנאים. וזה לא סוד שאם ראשי הערים מעוניינים באוכלוסייה מבוססת ולא בזוגות צעירים, הם בוודאי שלא מעוניינים בחרדים.

"אני מקווה ומצפה לשינוי, כאשר אחד השינויים שהציג לנו כאן שר השיכון לפני שבועיים, הוא הסכמי גגלראשי הערים; מן משא ומתן שעיקרו: נקים לכם כאן בית תרבות, נקים לכם עוד בית פיס, נקים לך מה שתבקש, אבל בתנאי שתכניס אוכלוסייה של זוגות צעירים, אלה שהם מחוסרי דיור, אלה שזקוקים לדיורבר-השגה. את הסכמי הגג האלה יש להחיל גם כתנאי לאיכלוס לציבור החרדי".

בדיון בנושא מצוקת הדיור אמר כחלון: "מי שהבעיר את שוק הדיור זאת מדינת ישראל בעצמה. המדינה שולטת על מעל ל-90% מהקרקעות. באמצעות ספספרות בלתי מתקבלת על הדעת בקרקעות של עצמה העלתה המדינה את מחירי הקרקע בעשרות אחוזים

"החלטה הראשונה שלי כיו"ר רשות מקרקעי ישראל הייתה להפסיק את הספסרות בקרקע ולהפנות את כל קרקעות המדינה לטובת זוגות צעירים. אנחנו פועלים להוציא לשוק מכרזים בכמות מקסימלית ולייצר כמה שיותר היצעים. ויתרנו על הכנסות של מיליארדי שקלים מהכנסות המדינה לטובת העתיד של הזוגות הצעירים. מחירי למשתכן ישפיעו על שוק הדיור. אנחנו מתכוונים לבנות 70 אלף יחידות בכל רחבי הארץ. המגמות שאנחנו רואים הן ברורות - מספר המשקיעים יורד בצורה דרמטית והיקף העסקאות פוחת".
משה כחלון מנחם אליעזר מוזס דיור שר האוצר זוגות צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד