כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגר"ש כהן והגר"מ מאזוז: לסרב פקודה

פטרונה של ש"ס - הגר"ש כהן, חתם על קריאה משותפת עם הגר"מ מאזוז, לסרב פקודה בהריסת בית הכנסת בגבעת זאב

צילום: קובי גדעון
צילום: קובי גדעון


הרבנים מתגייסים: הערב (ג') פורסמה קריאת נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, הגר"מ מאזוז ועוד רבנים, בקריאה לשוטרים ללסרב פקודה ולא להרוס את בית הכנסת בגבעת זאב.

בצל החשש הכבד להרס בית הכנסת אילת השחר בגבעת זאב בשל פסיקת בג"ץ, מתפרסמת הערב קריאת רבנים לשוטרים וחיילים שלא ליטול חלק בהרס בית הכנסת.


צילום: מתפללי בית הכנסת

על הקריאה שארגנה תנועת "דרך חיים", חתמו: נשיא מועצת גדולי התורה של מפלגת ש"ס חכם שלום כהן, הגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון הרב שלום ארוש ראש מוסדות 'חוט של חסד', הגאון הרב בן ציון מוצפי ראש מוסדות 'בני ציון'.

בנוסף חתמו על הקריאה הרב אביגדור נבנצאל רב הרובע היהודי והרב דוד חי הכהן ראש מוסדות 'אורות התורה' בבת ים.


צילום: קבוצת מדברים תקשורת

כך גם חתמו, המקובלים הרב דוד בצרי ראש ישיבת השלום והרב בניהו שמואלי ראש ישיבת המקובלים 'נהר שלום', והרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית.

"בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב עומד בפני חורבן", נכתב בקריאה, "זהו מעשה האסור על פי תורתינו הקדושה, "לא תעשון כן לה' אלוקיכם", בכל מקום וכל שכן בבית כנסת השוכן בארץ ישראל.

"גם החלטת מלכות ושלטון אינה משנה איסור תורה חמור זה שיש בו גם חילול ה', כהלכה פסוקה שאם גזר המלך לעבור על מצוה אין שומעים לו. אנו קוראים לכל מי שלב יהודי בקרבו - חוסו על נפשותיכם ואל תגעו לרעה בבית הכנסת! וכל הפורש מן העבירה החמורה הזו תבוא עליו ברכת טוב ויצליח בכל דרכיו".



הרבנים פונים גם לשוטרים שאינם יהודים: "גם בני עמים אחרים העובדים במשטרה שימנעו מפגיעה בקדשי ישראל - יזכו לברכה מאת אלוקי אברהם, אב המון גויים".



הגבאים פרסמו קריאה לציבור ובה בקשה להגיע לבית הכנסת ולמנוע את חילול ה' הנורא שבהרס בית כנסת בארץ ישראל.

"אני מבקש מהציבור להגיע דחוף לבית הכנסת" קרא גבאי בית הכנסת דוד הרוש. "יש התרעה חמה שהריסת בית הכנסת תהיה הלילה. זה ליל הבדולח. אני קורא להגיע ולהציף את בית הכנסת באנשים", והזכיר כי אמש צוינו 70 שנה לליל הבדולח.



מוקדם יותר הערב הפגינו עשרות מול ביתו של יו"ר מפלגת ש"ס, השר אריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים, על כך שכראש מפלגה חרדית, קולו של דרעי אינו נשמע והוא אינו פועל להצלת בית הכנסת. המפגינים קראו לדרעי ויתר המפלגות הדתיות והחרדיות לפרוש מהממשלה כדי שתקדים הריסת בית הכנסת לא ירשם על שמן.

אתמול נערכה הפגנה גם ממול ביתו של שר הבטחון משה בוגי יעלון, כמחאה על הדברים שאמר בגנות מייסדי וראשי בית הכנסת, אותם כינה "בריונים".
גבעת זאב איילת השחר בית כנסת פינוי רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד