כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שלומי אמונים: "לעמוד בהסכם" • דגל: "סחיטה"

המאבק בין הסיעות עולה מדרגה • ב'דגל' מאשימים את שלומי אמונים בסחיטה ובהפיכת יעקב אשר לשבוי בניסיון להשיג שליטה דו ראשית בחינוך העצמאי • בשלומי אמונים לא נשארים חייבים ודורשים קיום הסכמים מתשס"ט • הסיפור המלא

שלומי אמונים: "לעמוד בהסכם" • דגל: "סחיטה"
פלאש


מתיחות שיא בין דגל התורה לשלומי אמונים: בימים האחרונים התאיידה השותפות שפרחה בעבר בין שתי הסיעות והתחלפה במשבר עמוק.

החלק הגלוי לעין הוא כמובן החוק הנורבגי, למרות שעברו מספר חודשים מאז נחקק, כולל כל ההתאמות הנדרשות למידת חליפתו של יעקב אשר, המהלך עדיין לא יוצא לפועל. אם חשב אי מי שמינוי איש 'שלומי אמונים' אברהם שוורץ לתפקיד סמנכ"ל החינוך העצמאי יפתור את הבעיה, מתברר שהוא רק החריף את המשבר והבעיר את החיכוך הישן מתשס"ט, בשאלת הנתח המגיע ל'שלומי' בעוגת החינוך העצמאי.

כזכור, בשנת תשס"ט הכריע דיל משותף של הרב מנחם פרוש ז"ל והרב שלמה לורנץ ז"ל והעביר את השליטה בחינוך העצמאי מידיה של הסיעה המרכזית לידי 'דגל התורה', כאשר חלק מהסיכום כלל התחייבות ששלומי אמונים תקבל חלק מכובד במערכת העשירה בתפקידים של החינוך העצמאי. הסכם שעד כה לא ממש יצא לפועל, למרות שהשלכותיו השפיעו רבות על הפוליטיקה החרדית, ויהיו שיתלו בכך אף את הפסדו של מאיר פרוש בקרב על ראשות עיריית ירושלים, כאשר הסיעה המרכזית נאבקה בו בכל כוחה.

על הדרך, ראוי לציין כי איש 'דגל התורה' ויו"ר החינוך העצמאי החדש, הרב אליעזר סורוצקין, נפגש לפני זמן מה עם שר הבריאות יעקב ליצמן. האם מדובר בציר חדש שרוקמים ב'דגל'? ושמא מקווים שם שתמורת מחיר זול יותר יסכים ליצמן עצמו לפרוש מהכנסת? קשה להאמין.,

דגל: "מדובר בסחיטה. משחקים ביעקב אשר כשבוי",
גורמים בכירים בדגל התורה אומרים בשיחה עם בחדרי חרדים, כי הקישור שעושים בסיעת שלומי אמונים בין קיום החוק הנורבגי ופרישת סגן שר החינוך מאיר פרוש לטובת יעקב אשר, ובין החינוך העצמאי "מדובר בסחיטה של ממש". לדברי הגורמים הללו, יש הסכם ואף אחד לא מתכחש לזה, אבל יש ויכוח מה היה בהסכם בדיוק.

ובפרוטרוט, לדברי אותם גורמים, כמובן: "אין הפרה בהסכם שסוכם בזמנו לגבי החינוך העצמאי. סוכם ששלומי אמונים יקבלו זכות חתימה והם יקבלו, אבל חייב להיות רק מנכ"ל אחד, אפשר לתת להם שותפות בניהול בתפקיד משנה למנכ"ל, אבל בכל מערכת חייב להיות בעל הבית אחד, והדרישה של שלומי אמונים לקבל הנהגה דו ראשית לא מקובלת, ומעולם דגל לא הסכימה לזה ולא תסכים לזה. זה הרס של החינוך העצמאי".

הגורמים מסכמים כי "הדבר יגרום להתפרקות רשת החינוך העצמאי. אברהם שוורץ נציג שלומי אמונים התמנה אמנם לתפקיד - אבל עדיין הסמכויות שלו לא ברורות וצריך לשבת ולסכם את הפרטים. מישהו איבד את הגבול בשלומי אמונים וחשב שבגלל שיש לו את הנורבגי הוא יכול לשחק ביעקב אשר כשבוי".

בדגל גם מתייחסים לטענות 'שלומי אמונים' כי דגל עדיין לא חתמה על מסמך ההבנות שבו הם מתחייבים להשתתף בישיבות סיעה כבעבר ולתת זכות הצבעה בסיעה למאיר פרוש אף שיפרוש מהכנסת, וטוענים שמדובר בשקרים, לטענתם, המסמך נחתם כבר לפני כחודש ימים.

עם זאת, יש ב'דגל התורה' גם קול שונה. אחד מפעילי התנועה הביע חשש בשיחה עם בחדרי חרדים כי המשבר שנוצר בין דגל התורה לשלומי אמונים עשוי לגרום לפירוק ברית אסטרטגית בין הסיעות, כאשר שלומי אמונים הם השותף הבכיר האחרון שנשאר לדגל מבין הסיעות המרכיבות את יהדות התורה.,

שלומי אמונים: "אין דרישה חדשה. דגל לא מקיימת הסכמים",
מנגד, גורמים בכירים בסיעת 'שלומי אמונים' דוחים בשיחה עם בחדרי חרדים את הטענה לדרישה להנהגה דו ראשית, ואומרים שדגל התורה הפרה את ההסכם שנחתם בתשס"ט בטענות שונות ומשונות.

לדבריהם, בשלומי אמונים לא מעוניינים בהנהלה דו ראשית אבל דורשים בסך הכל לעמוד בסיכום למנות את אברהם שוורץ לתפקיד המשנה למנכ"ל ובעל זכות חתימה, ולתת בידיו ניהול משותף ותפקיד אחראי על כוח אדם במערכת, כל זה כפי שהובטח בזמנו, אך לא קרה עד כה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן שר החינוך ויו"ר שלומי אמונים, ח"כ מאיר פרוש, אומר בשיחות עם מקורביו כי הוא דורש לקיים את הסיכום שסוכם לפני שבע וחצי שנים בין הרב מרדכי קרליץ לביו אביו הרב מנחם פרוש ז"ל בנוכחותו, כי שלומי אמונים יקבלו מורשה חתימה וניהול משותף בחינוך העצמאי, כאשר המנכ"ל מעל הסמנכ"ל.

הגורמים בשלומי אמונים מוסיפים ומחדדים, כי מכיוון שבשלומי אמונים הביאו את אברהם שוורץ, נציג עם רקורד עשיר וותיק, ובדגל התורה הביאו מולו את אליעזר סורוצקין, חוששים ב'דגל' שהניסיון של שוורץ יכריע את הכף, ולכן דורשים משלומי אמונים להחליף את שוורץ במישהו אחר. "כמו שמאיר פרוש לא קובע לדגל התורה איזה נציג להביא, כך גם לגבי שלומי אמונים - לא יעלה על הדעת שדגל התורה יכתיבו מי יהיה הנציג מטעמם", הם מסכמים בזעם.

הגורמים הוסיפו כי עד שלא יהיה ניהול משותף בחינוך העצמאי ואברהם שוורץ לא יקבל סמכות של מורשה חתימה - לא יצא לפועל החוק הנורבגי. "אין פה שום דרישה חדשה ממה שסוכם לפני שבע שנים לגבי החינוך העצמאי", חוזרים ומדגישים שם.,
חינוך עצמאי מאיר פרוש יעקב אשר דגל התורה שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד