א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בנט נגד נתניהו: "טעות חמורה"

ראש הממשלה במכון מחקר שמאלני: "לא שולל נסיגה חד-צדדית" • בנט: "נותן פרס לטרור"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להפתיע והפעם את הימין: בהצהרה שהוא משחרר בארה"ב הוא אומר: "מהלך חד צדדי מול הפלסטינים הוא בהחלט אפשרי".

בשיחה שמסר הלילה (ד'), במכון היהודי ליברלי CAP בוושינגטון, הציג נתניהו א הצד השמאלי שלו ואמר כי: "אני מעוניין לחדש את המגעים עם אבו מאזן, אבל אין עם מי לדבר. שיבוא לשבת איתי. הוא דיבר איתי שש שעות במצטבר בכל השנים האחרונות".

"צעדים חד-צדדיים מול הפלסטינים אפשריים אבל הם יהיו חייבים להתאים לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל. הם חייבים להיות מגובים בהבנות בינלאומיות. גם אם ישראל תיסוג משטחים - במשא ומתן או בנסיגה חד-צדדית - כדי להימנע מיצירת מדינה דו-לאומית, היא עדיין תשמור על נוכחות ביטחונית".

הוא הוסיף על המתח בין ישראל לפלסטינים: "אין סימטריה בין ישראל לפלסטינים. אנחנו לא שולחים את ילדינו להתחנך להתאבדות, והפלסטינים מעודדים טרור, משתמשים ברשתות החברתיות להפצת מסרי הסתה ושנאה כלפי ישראל".

על ההתנחלויות אמר: "אני ראש הממשלה הישראלי שבנה הכי פחות בהתנחלויות. לא נבנו התנחלויות חדשות ב-20 השנים האחרונות, אפילו לפני שהייתי ראש הממשלה בפעם הראשונה. התוספות הן בקהילות קיימות, המפה לא השתנתה במידה ניכרת".

באשר להר הבית וירושלים אמר: "אני חושב שזה בלתי פתיר, אני פשוט לא רואה נכון לעכשיו פתרון לסוגיה הזאת. אני חושב שהר הבית חייב להישאר תחת ריבונות ישראלית. זו הדרך היחידה למנוע מהעניין להתפוצץ".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב: "אם הטרור ישתלם - הטרור יתגבר. כל מסירת שטח חד צדדית לערבים היא שגיאה כבדה, תמיד. הדיבור על זה בעיצומו של גל טרור מעביר מסר הפוך מהנדרש. האוייב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס על רצח יהודים. אין ספק שיש לעשות מהלך חד צדדי: החלת הריבונות הישראלית ביישובים הישראלים ביוש".

יושבי ראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ הגיבו: "אנו תומכים בהודעת ראש הממשלה למימוש צעדים חד צדדיים ביהודה ושומרון. לאחר חודשיים של טרור בלתי פוסק, על ישראל לנקוט צעדים חד צדדיים של בניה והחלת ריבונות. כך נבהיר לפלשתינים שהטרור אינו משתלם, ושמכל עימות הם רק יפסידו ואילו ישראל תצא מחוזקת".
נתניהו וושינגטון ארהב ישראל שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד