כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גם ש"ס דורשים: הגיוס לפני התקציב

לאחר כמה ימים בהם נראה שיהדות התורה מתייצבת לבד בחזית, כעת גם ש"ס מצטרפת • וממה חוששים בקואליציה?

דרעי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
דרעי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


גם ש"ס מצטרפת ללחץ שנועד להביא לאישור תיקון חוק הגיוס בשלוש קריאות בשבוע הבא - כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. החוק צפוי לעלות ביום ראשון לאישור הממשלה, ובקריאה ראשונה ושלישית ביום שני במליאת הכנסת.

גורמים בליכוד ובש"ס מאשרים ל'בחדרי חרדים' כי אכן נעשתה פניה אתמול (ג') ליו"ר הקואליציה צחי הנגבי, בדרישה לעמוד בלוח הזמנים שנקבע בהסכם הקואליציוני, בכך שאישור תקציב המדינה יעלה במקביל לאישור תיקון חוק הגיוס.

ח"כ הנגבי ביקש לדחות בשבוע את ההצבעה, והתחייב להביא את אישור החוק בקריאה שניה ושלישית בשבוע שלאחר מכן, אך נכון להיום החרדים מתנגדים לדחית ההצבעה. התאריך האחרון לאישור התקציב הוא 19 בנובמבר, יום חמישי הבא.

גורם בליכוד אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בקואליציה קיים חשש להתקפה חריפה עליה, בטענה כי נערך מחטף לאישור תיקון חוק הגיוס בכך שהחוק יאושר בשלושה קריאות בארבעה ימים. הגורם הוסיף עוד ואמר כי הם מקווים שהחרדים יסכימו לדחות בסך הכל בשבוע ימים את ההצבעה, וזאת כדי לערוך דיון מינימאלי על תיקון החוק בועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

היום בצהריים צפויים להיפגש בכנסת שרת המשפטים איילת שקד, עם ראשי המפלגות החרדיות בכנסת, ולדון בפרטי החוק והניסוחים המשפטיים בכדי שהחוק יעבור את מבחן בג"צ.
חוק הגיוס ש''ס צחי הנגבי יהדות התורה תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד