כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכנסת ספר תורה של הזוכים בהגרלת "יד לאחים"

מאות מתושבי אשדוד השתתפו ביום חמישי האחרון במעמד הכנסת ספר התורה • משפחת נח, הזוכה בהגרלה, נמנית עם התורמים הקבועים של יד לאחים במשך שנים רבות

הכנסת ספר תורה של הזוכים בהגרלת "יד לאחים"


זו השנה החמישית שבה עורך יד לאחים הגרלה על ספר תורה מהודר ומפואר. ההגרלה נערכת מידי שנה בערב חג הפסח לכל תורמי יד לאחים. בהגרלה האחרונה זכתה משפחת נח מאשדוד. אם המשפחה שקיבלה את הטלפון על הזכייה המרגשת סיפרה בדמעות כי כל משפחתה תורמת ליד לאחים זה שנים ארוכות, וכי חלום חייהם היה לזכות להכניס ספר תורה. האם הוסיפה ואמרה כי בימים האחרונים המשפחה כולה מצפה בדריכות לטלפון שאולי יגיע ויבשר על זכייתם בספר התורה.

לאחר שבחצי השנה האחרונה נכתב ספר התורה המהודר על ידי סופר ירא שמיים שנבחר בקפידה על ידי המשפחה, נערך ביום חמישי האחרון בבית משפחת נח טקס סיום כתיבת האותיות. מיד לאחריו יצאה התהלוכה שנערכה לקול מצהלות חוגגים בהשתתפות מאות מתושבי אשדוד, לכיוון בית הכנסת 'בני קדושים' בו מתפללים בקביעות הזוכים בהגרלה משפחת נח.

עם תום הריקודים הנלהבים והשמחים בבית הכנסת המשיכו המשתתפים לסעודת מצווה שנערכה ברוב פאר והדר באולמי 'ארמונות סהרה' שבאזור התעשייה באשדוד.

את האירוע פתח בנם של הזוכים, ראובן, שביקש להודות לארגון יד לאחים בשם כל בני המשפחה. הוא ציין בדבריו כי הם הופתעו בכל פעם מחדש לראות איך יד לאחים דואג לכל פרט בהגרלת ספר התורה. החל מנתינת ספר התורה, עבור דרך מודעות הרחוב המבשרות על הכנסת ספר התורה, מימון התהלוכה וכלה במשאית מקושטת ומפוארת שליוותה באורות ובצלילים את הכנסת ספר התורה.

הרב גבריאלי, ראש ישיבה נווה דקלים אשדוד, דיבר על חשיבות הכנסת ספר תורה והעלה על נס את ארגון יד לאחים שלא ערך "עוד הגרלה" על מכונית, מקרר או מכונת כביסה אלא על דבר קדוש כספר תורה.

נציג יד לאחים באירוע, הרב משה כהן, שיבח בדבריו את משפחת נח שבמשך שנים ארוכות תורמת ליד לאחים. בדבריו אמר כי מצווה גוררת מצווה וכי המשפחה שהחלה במצוות פדיון שבויים זכתה במצוות כתיבת ספר תורה, שהיא מצוות עשה מן התורה.







הכנסת ספר תורה יד לאחים הגרלה אשדוד נוה דקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד