י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האופוזיציה ניצחה את הקואליציה, שוב

האופוזיציה העבירה במליאה הצעת חוק בניגוד לעמדת הממשלה, בפעם השניה • סמוטריץ' מסביר מדוע נעדר

קואליציה במשבר? צילום: יונתן זינדל, פלאש90
קואליציה במשבר? צילום: יונתן זינדל, פלאש90


שוב זה קורה - האופוזיציה העבירה במליאה הצעת חוק, בניגוד לעמדת הממשלה, וכך אושרה בקריאה טרומית הגבלת מספר התיקים בטיפול עובד סוציאלי, של חבר הכנסת מאיר כהן.

ח"כ בצלאל סמוטריץ, שנעדר ממהצבעה, הסביר כי "‏נעדתי עכשיו מהצבעה על חוק של האופוזיציה כמחאה על הפרת הבטחותיו הרבות של בנימין נתניהו לבנות בירושלים. בקואליציה - הבטחות צריך לקיים".

ההצעה עברה למרות התנגדות ועדת השרים לענייני חקיקה. זו הפעם השנייה בה האופוזיציה מצליחה להעביר חוק למרות התנגדות הממשלה (ההצעה הקודמת הייתה של ח"כ קארין אלהרר), נוסף לכך שבשבוע שעבר הצליחה האופוזיציה להפיל הצעת חוק שזכתה לתמיכת הממשלה בנושא ביטול חזקת הגיל הרך של ח"כ יואב קיש.

ההצעה שהתקבלה מבקשת לקבוע כי עובד סוציאלי שתפקידו לטפל במשפחות - לא יטפל ביותר משישים משפחות בעת ובעונה אחת. 44 ח"כים תמכו בהצבעה, ו-42 התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יהיה המשך הטיפול.

בדברי ההסבר להצעה נכתב - "כיום לא מעוגנת בחוק או בתקנון חלוקה של תיקים לפי רמת אינטנסיביות הטיפול בהם. לפיכך, ראוי שתהיה הגדרה כזו בחוק המוצע במטרה למקד את ההגבלה באופן שתיקים הדורשים טיפול אינטנסיבי יוגבלו, בעוד שתיקים שבהם נדרשת בקרה תקופתית בלבד לא יוגבלו. החלוקה לרמות מתבססת על דו"ח הועדה לבחינת מדיניות רווחת המשפחה בישראל.

"במבחן התוצאה מדובר בפתרון תקציבי ולא בפתרון מקצועי, אשר דומה בחלקו לשינויים שנעשו בארצות הברית. הגבלת התיקים תוביל לעבודה יותר יעילה ומקצועית של העובדים הסוציאלים ובכך תסייע לרווחת הציבור".

ח"כ כהן אמר עם אישור הצעת החוק בקריאה טרומית - "העובדות והעובדים האלה קורסים. כשמכבי האש כיבו את השריפה בכרמל כל המדינה מחאה כפיים וקראו להם לוחמי האש. העו"סים הם הלוחמים בחזית החברתית בישראל ונתקלים יום יום במצבים הקשים ביותר".

קואליציה אופוזיציה כנסת חוק מאיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד