כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הממשיך החתן: רבי משה שמידע

'בחדרי חרדים' משרטט פרופיל לדמותו של חתנו של ראש הישיבה המנוח, שימלא את מקומו ואת החלל הגדול שהותיר

הגר"מ שמידע. צילום: משה גולדשטיין
הגר"מ שמידע. צילום: משה גולדשטיין


חלל עמוק הותיר אחריו הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת גרודנא, אשר תלמידיו היו קשורים אליו בעבותות אהבה והעידו על כך הבכיות במסע ההלוויה הערב (ד) בקרית הישיבה באשדוד.

מי שמונה לשמש כממשיך דרכו בראשות הישיבה הוא חתנו הגאון רבי משה שמידע, שכבר בתקופת חוליו מילא את מקומו בראשות הישיבה, במסירת 'שיעור כללי' וכן בסידור קידושין לבחורים.

הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל שיכל את בנו היחיד הגאון רבי חנוך העניך זצ"ל, שהיה מראשי ישיבת היכל התורה בירושלים ונפטר לאחר המחלה. כזכור לרבים, הגרד"צ קרלנשטיין שאיבד גם את רעייתו - פרץ בבכי במסע ההלוויה ואמר "איבדתי את הקדיש שלי".

הגר"מ שמידע הוכתר במסע ההלוויה על ידי הגר"ש אויערבך, שהקריא את צוואתו של חמיו שמינה את חתנו לראש הישיבה.

הרב שמידע בן ה-60 הינו תלמידו של הגר"ש אויערבך מתקופת לימודו בישיבת איתרי בירושלים, שם קנה את לימודו בימי בחרותו, והיה תלמיד חביב לרבותיו ראשי הישיבה.

לאחר נישואיו עם רעייתו שתחי' עבר להתגורר בקרית ישיבת גרודנא, כשהוא סמוך על שולחן חמיו הגרד"צ זצ"ל ומקבל ממנו את דרכי הלימוד וההשקפה. מלבד למדנותו הגדולה הגר"מ שמידע הינו מגדולי הדיינים בעיר אשדוד.

תלמידים בישיבה מציינים כי הרב שמידע ניחן בכושר הסברה מיוחד ושיעוריו הם לשם דבר.

גם בתקופת חוליו של חמיו, לא משה ידו של הרב שמידע מתחת ידיו. ביום ראשון האחרון, לאחר שהרופאים הרימו ידיים ובכל זאת חל שיפור ניכר במצבו של הגרד"צ זצ"ל - נכנס הגר"מ שמידע להיכל הישיבה וסיפר בהתרגשות לבחורים על הנס הגדול וכוח התפילה והלימוד שהצילו את חייו של ראש הישיבה.

לגרד"צ קרלנשטיין חתן נוסף, הגאון רבי ברוך מרדכי אטינגר, שמשמש כראש ישיבת כנסת יחזקאל באלעד וחתן נוסף שמשמש כר"מ בישיבת גרודנא הינו הגאון רבי אהוד איזנטל.

מסע הלוויה באשדוד. צילום: אייל לוי
הרב שמידע גרודנא ממשיך הרב קרלנשטיין ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד